söndag 3 maj 2009

Bland djur och natur

Idag har vi varit på betessläpp till min sons förtjusning. Först ut var kossorna och aldrig har jag sätt dessa djur hoppa och skutta som de gjorde idag. Härligt att se dessa stora djur vara så upprymda! Sedan fick vi även se när fåren släpptes ut men sonens favorit var nog ändå hästarna. Han är verkligen i en häst-fas just nu. Vi köade länge länge för en ponnyridning, men väl framme drog han sig ur. Ganska väntat, eftersom vi har varit med om samma sak ett antal gånger, men snart så kanske han känner sig redo. Tills vidare får han nöja sig med sin käpphäst.

Jag och sambon njöt också, men mer utav miljön. Vi har en liten dröm om att bo såhär; lantligt med stora marker och ett och annat djur, men ändå nära till stan. Men vi låter det stanna kvar vid en dröm.

Hur som helst så har det varit en härlig dag, bland djur och natur, så nu har vi laddat våra batterier en aning.








4 kommentarer:

  1. Guuud så söta de var kalvarna. kram kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag ni har haft. Hoppas att ni får uppfylla er dröm om att byta bostadsmiljö när tiden är rätt.

    Må så gott//Maria

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag såg Tv-reklamen med kossorna som släpptes ut i hagen och var lika barnsligt förtjust som din son:-). Trälådorna på min balkong har jag fyndat på loppis för 80kr. Jag har sett likadana lådor på andra loppisar för 200kr... dyrt!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder!! Måste vara underbart för dem att komma ut i det fria! :)
    Min dotter vågade efter många gångers försök sätta sig på en häst. Hon VILLE så gärna... Efter ett par somrar gjorde hon det. Hon var LIKBLEK i ansiktet och jag såg hur hon INTE gillade situationen. Stackars liten som höll krampaktigt i tyglarna. När hon hoppade av så tittade hon tomt framför sig och sa: -Jag gjorde det. Efter det har hon aldrig ridit mer. Hon är mer för dans. :) Tur att man får välja.
    Kram Tina

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails