fredag 22 maj 2009

Bland gropar och damm

Som jag tidigare berättat så har vi en hel del renovering både bakom och framför oss. Vårt senaste projekt är källaren. Min sambo hackar upp källargolvet för att sedan kunna byta avloppsrör. Det finns renoveringsprojekt som är roliga men så finns det ju även de som är mindre roliga, och det här hör definitivt till dem ... enligt mig i allafall. Dränering är ett annat exempel, men min sambo håller nog inte riktigt med eftersom han då får hyra grävmaskin.

I allafall så är källaren inte en så mysig plats för tillfället. Stora hål i golvet och allt är täckt med ett tjockt lager av damm. Eftersom vi har tvättstugan i källaren är jag tacksam att detta görs sommartid när man kan hänga ut tvätten. Det är något som för övrigt gör mig väldigt glad, det är liksom rogivande på något sätt.
Så tvätten är för mig en rolig hushållssyssla, värre är det med strykhögen, den bara växer och växer. Kanske man ska skaffa sig en ny fin strykbräda eller riktigt bra strykjärn som gör det hela lite roligare?


3 kommentarer:

  1. Hejsan Jenny! :)
    Usch, denna tvätt! Bläää!
    Men det är ju såklart underbart när man kan hänga den ute. MEN det gör ju åxå att man hinner få tvätten torr fortare än vad man hinner med att göra iordning den sen...
    Jag har idag gjort FYRA stora högar.
    Så jag är nöjd för stunden...
    Men med två barn i huset blir det snabbt nya högar.
    Det är väl härligt! ;)

    Ha en underbar helg!
    KRAMIS

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att hänga tvätt ute. Mer sommarkänsla får man leta efter. :-)

    Tror nog att alla kan skriva under på att byta avloppssystem under golvet tillhör de tristare göromålen här i livet.

    Ha en fortsatt härlig helg!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Tvätt som har hängt ute luktar alltid så otroligt gott och fräscht enligt mig :) Hoppas det går fort och smidigt med renoveringen. Kram Sandra

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails