lördag 23 maj 2009

Grönt och vitt




Inför sommarens middagsbjudningar behövs det lite inspiration på olika dukningar.
Det är väldigt kul när man har tid och ork att duka lite speciellt, men det blir tyvärr alldeles för sällan. Som roligast var det när jag gjorde dukningar på mitt gamla jobb. Där kunde jag välja mellan ett stort antal porslinsserier samt andra tillbehör. Tyvärr finns det ju inte lika mycket att välja på här hemma, men jag går på loppis då och då med förhoppningen att hitta lite dukningstillbehör. Så sakta men säkert så får kanske även jag ett litet "lager" att välja på.

9 kommentarer:

  1. Åh, så fint och fräscht med grönt till vitt. Man får ju underbara vårkänslor. Skulle passa bra att duka med dessa färger i mitt vita kök med limegröna gardiner... Gäller bara att hitta några fina gröna duknings accesoarer... Jätte fint!

    SvaraRadera
  2. så snyggt, jag blir helt lycklig i själen :)...grönt och vitt är oslagbra favvis och mackorna är ju så fina som helst!!

    SvaraRadera
  3. Vilka galet fräscha bilder. :-)

    Inget hushållspapper? Ni har inga småbarn hör jag. ;-)

    SvaraRadera
  4. Så härliga bilder....gör en glad & sprallig!
    Kram åsa

    SvaraRadera
  5. Vi har haft en toppen dag, då vi fått klappa små nyfödda älgkalvar - så söta!!! Luran ville aldrig gå därifrån... Så ett djurparksbesök blir nog poppulärt!

    Många kramar,
    Therese

    SvaraRadera
  6. Jag gillar också dukningar med grönt och vitt. Det känns vårigt, krispigt och fräscht!

    SvaraRadera
  7. Vilken rolig idé! Att bjuda på mat med färgtema. Jag gillade framför allt mackorna :)

    Kul att du tittade in på min blogg och tack för kommentaren!

    SvaraRadera
  8. Vilken fin blogg du har!
    Ser framemot att se din webbutik också!

    Gillar verkligen dukningen på första bilden. Den tilltalade mig direkt! Det är väldigt härligt när man använder vitt som bas och sen använder olika nyanser av en färg.. Snyggt!

    Kram Frida

    SvaraRadera
  9. Mackorna ser gudomliga ut! :-) Jag är också synnerligen förtjust i grönt och vitt. Väldigt fint!

    Förlåt för ihopblandningen av dig och nån annan. * skäms * Jag var nog lite förvirrad!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails