tisdag 26 maj 2009

Längtan efter att baka




www.paindemartin.blogspot.com


Längtan efter att ha en riktig bakdag är stor. Bakningen är tyvärr en utav de saker som jag för tillfället få prioritera bort på grund av vår tidsbrist.
Jag fick ett stort bak-kit både från min sambo och från min familj när jag fyllde år senast. Jäskorgar, baksten och baguetteplåtar ligger nu i mina köksskåp och väntar på att jag ska kavla upp ärmarna och sätta igång en deg.

Nu när jag har detta ämne uppe måste jag tipsa om en blogg som verkligen är värt ett besök om man är intresserad av brödbakning. Pain de Martin, som bilderna även kommer ifrån, är en mycket inspirerande och lärorik blogg. I september kommer även hans första bok ut, som givetvis handlar om bröd.

5 kommentarer:

  1. Mums vad gott!
    Inget går upp mot hembakt bröd,
    men tyvärr är jag ingen "duktig" bagare ;)

    Kram från Eva

    SvaraRadera
  2. Martins blogg har jag följt länge, han är en riktig brödentusiast! Man blir så sugen att pröva något av hans recept men jag har ännu inte gjort det. Ska nog köpa hans bok.
    Irene

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset, verkligen ögongodis :-) Och när du får mer tid och inviger baugette plåtarna får du meddela om de är något att ha, har själv varit sugen att beställa hem från bagaren och kocken men inte kommit mig för. Kram kram!

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Trevliga bilder!! :)
    Den där bloggen få man ta och besöka då...
    Ne, det är inte mycket som smakar så gudomligt som nybakat bröd!!! Mmm...
    Jag GILLAR bröd!! :)

    Ha en fortsatt bra dag!!

    Kram på dig! /Tina

    SvaraRadera
  5. så toppengott det ser ut...nybakt bröd med smältande smör på är min melodi....

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails