måndag 1 juni 2009

Drömma sig bort...


Har varit hos tandläkaren idag, ingen favoritsyssla direkt. Peppade mig själv inför besöket så att det inte skulle sluta likadant som för min son (efter en halvtimmes bedjan om att han skulle öppna sin mun fick vi snällt gå hem igen utan någon undersökning). Nej, riktigt så rädd är jag inte men jag tycker att det kan vara ganska jobbigt och tiden går alldeles för långsamt i tandläkarstolen.

Så idag försökte jag sitta och drömma om något trevligt istället. Längtan efter semester, bad och avkoppling fick mig att tänka på tidigare spa-upplevelser. Jag och min sambo har varit på Smögens havsbad några gånger och kan verkligen tänka oss att åka dit snart igen. Det är ett härligt spa med gudomlig västkust-mat, fin miljö både ute och inne och bra priser.

Men hur härligt det än är på Smögens havsbad lyckades jag inte riktigt förtrolla mig bort från tandläkarstolen...



Bilder från: www.smogenshavsbad.se

9 kommentarer:

  1. vilket bra tandläkaretips...skall drömma mej bort nästa gång också :)
    Det spa t såg väldigt trevligt ut..jag har gått segelkurs i smögen för ett antal år sedan och det var heltoppen, men då bodde jag på segelskolan och det var inte riktigt lika glamoröst i de lokalerna :) men bästa sommarvädret och toppentrevlig vecka var det!

    SvaraRadera
  2. Oj vilka härliga bilder!:-) Spa vore inga fel, här regnar det idag, suck... Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Tandläkar besök är aldrig trevliga, men med dessa bilder på näthinnan måste det ha blivit liiiite trevligare... Helt gudomligt. De får mig nästan att höra måsar skrika och känna saltlukten från havet. Underbart! Önskar dig en riktigt fin dag! Kram

    SvaraRadera
  4. Ne fyy, jag känner som du om tandläkaren! :/
    Verkligen inget ställe man längtar till.
    Men rysligt bra att dom finns! :)

    Idag vabbas det. Såå TRÅKIGT! :(
    Hoppas du har det bättre!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  5. Förstår att du föredrar miljön som du visar i dina fina bilder istället för tandläkaren =))
    Ha det gott! Kram Lina

    SvaraRadera
  6. Jag blir så sugen på att åka till Smögens havsbad!! Jag sköt upp mitt tandläkarbesök till i höst i stället...

    SvaraRadera
  7. Har haft tandläkarfobi tills jag fick hjälp,nu inga problem alls med det!
    Ett tips,har också hört att Ystad Saötsjöbad är helt ok!Du kan ju kolla på nätet...Vart ni än hamnar så ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Så härligt det ser ut... Och tandläkaren det är inte kul alls, lider med dig.

    SvaraRadera
  9. Vilka fantastiska bilder! Jag älskar Smögen! Det blir nog en sväng dit i sommar också! :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails