tisdag 16 juni 2009

Om vi ändå hade det lite större...

Idag har sambon och min pappa jobbat för fullt i vår källare. Som jag har skrivit tidigare så behöver vi byta avloppsrör där nere. Så nu har de hackat upp golvet och lagt dit nya rör. Känns underbart att det är klart, ja nästan iallafall.
Plötsligt börjar tankar om en renoverad och fin källare dyka upp. Även om det inte är något vi ska sätta igång med på ett tag så kan jag inte låta bli att planera. Vinkällaren skrev jag om igår, men ett annat rum jag också längtar efter är tvättstugan.

Nedan är två bilder på min dröm tvättstuga. Ett ljust stort rum där man inte behöver ha så bråttom att slänga in tvätten. Storleken på vår nuvarande tvättstuga kommer vi tyvärr inte att ändra på, inte heller att det är ganska lågt i tak. Men på något sätt så ska vi nog kunna få det mysigt ändå.

www.hamptondesign.com

11 kommentarer:

  1. Helt underbara bilder, en sån tvättstuga skulle jag oxå vilja ha!! Ha det gott! Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Du den tvättstugan skulle jag kunna göra vad som helst, hm kanske inte vad som helst. Men den är så fin. Tack snälla du för dom fina orden hos mig, vad glad jag blir.
    Ha det gott...

    Kramis Anne

    SvaraRadera
  3. Ja tänk en tvättstuga med TRE maskiner... då hade man haft tid att njuta lite extra i vinkällaren... Jag hade kunnat tänka mig ett glas vin i en så här fin tvättstuga också... mitt egna tvättbadrum är inte att tänka på!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men duu vilken tvättstuga!! Det var det finaste jag sett när det gäller tvättstuga!! Nästan synd att kallat "tvättstuga"....Fniss! Verkligen jättefin! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  5. Ja, den ser verkligen underbar ut! Men eftersom vi är en relativt liten familj nöjer jag mig med EN tvättmaskin! Hellre använder jag pengarna till en sån där uppblåsbar ångstrykmaskin till skjortor...:-)

    SvaraRadera
  6. Åhhh, vilken dröm, den där tvättstugan kan man ju sova/äta/mysa i!!!

    Vi drömmer också om en renoverad källare. Ambitionen är att ta tag i den senare i höst, men först är det som sagt fasaden som gäller.

    Ha en underbar midsommar//Maria

    SvaraRadera
  7. Hmmm snygg tvättstuga!! Där skulle man inte bara hänga tvätt, jag skulle lätt kunna vara där flera timmar...

    SvaraRadera
  8. Kul att du gillade layoten på min blogge Jag älskar att hålla på och pyssla med design och sånt! :)

    Vilken härlig blogg du har! Hit kommer jag tillbaka! :) Hoppas du får en skön kväll!

    SvaraRadera
  9. Jag trodde först att det var din tvättstuga och blev lätt avundsjuk.

    Verkligen fin! :-)

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar tvättstuga - verkligen en drömvariant! Tänk om man någon gång fick sig ett drömhus, det vore nåt det... :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails