torsdag 4 juni 2009

Pilflätning


En av alla de saker som jag skulle vilja lära mig är att fläta i pil.
Jag tycker det är väldigt fint med pilflätade krukor, odlingskanter, vindskydd och korgar i en trädgård. Jag har en del krukor och korgar som jag köpt men det skulle vara så mycket roligare att kunna göra det själv och få det exakt så som man vill ha det. Det ser inte så väldigt svårt ut när man ser andra göra det så det är kanske inte helt omöjligt att även jag en vacker dag sitter och gör min egen korg.

www.pilanlaggning.se



6 kommentarer:

  1. Håller med...jättefint med pil! Tycker oxå att du ska köpa däckstolarna =) Har kollt runt ganska länge efter sådana, såg att ellos hade färdigmålade för bra pris, men tyvärr så var omdömet uselt, efter en sommar hade de börjat flagna. jag målar mina själva, det blir både billigt och snyggt...hoppas jag! =))Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt med pil. Jag var med och flätade ett staket för ett par år sedan och det blev kanonfint!

    SvaraRadera
  3. Godkväll!
    Du får helt enkelt börja en kurs...
    ...verkar ju inte som om du har så mkt annat för dig! ;) Hihi!

    Nu skojar jag med dig, det fattar du va!??!;D

    Du ska se att du sitter och flätar fina korgar en dag - och säljer i din webbutik! :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja vad roligt att kunna det, det är ju så fint!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  5. Det är läckert med pilflätning, jag kan det inte själv men det skulle vara kul att lära sig.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  6. så fina de krukorna är, kan man köpa dem nånstans? kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails