fredag 5 juni 2009

Vad tycker ni?

Jag tar gärna emot lite åsikter på vad ni tycker är viktigt med en webbutik.

Självklart vill alla ha så låga priser och frakter som möjligt, vilket jag givetvis ska försöka ha, men är det något mer ni tycker och tänker?
Kanske ni har någon åsikt om produktbilderna, hur man ska kunna betala, är det bra med nyhetsbrev eller räcker det med bloggen, någon speciell vara som ni tycker är svårt att få tag på...
Just nu är det väldigt mycket beslut som ska tas och jag kan bara se till mig själv vad jag tycker och tänker och tror på. Jag blir ofta skrämd över hur många webbutiker det redan finns, men tror ändå på det här och jag vill verkligen att det ska bli så bra som möjligt.

11 kommentarer:

  1. Oj så svårt att svara på, jag är nog inte den lämpligaste, men jag kan ju svara på vad som får mig att handla eller inte...
    1. Bilderna. Gärna så man kan zooma in och se produkten på mer än ett sätt, och gärna i en miljöbild.
    2. Betalningssättet. Jag är grottmänniska och betalar gärna mot faktura, finns inte det så handlar jag inte... (ok. jag håller på att lära mig detta och har nu fixat ett kort... men...)
    3. Priserna (så är det ju...)
    4. Leveranstid. Vet man att det går fort så är det roligare att beställa!
    Ja, så tänker jag!
    Önskar dig verkligen lycka till utan att det blir för stressigt för er!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Jag håller med ovanstående. :)
    Vi har webbutik på jobbet och BILDERNA är viktiga. Måtten på produkterna likaså.

    Angående din kommentar hos mig...så är jag lite av en grubblare själv så att sonen kommer med sina frågor tycker jag bara är kul!:)
    Men sen är det ju inte alltid lika lätt att svara...

    Trevlig kväll Jenny!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Tänk inte på att det finns många webbutiker. Det finns ju så många affärer IRL.....Håller med nr på flera punkter. Men skall du ha faktura så måste du kunna kolla upp dina kunder. Jag handlar också gärna på faktura men även kort. Förstår att det är många beslut som skall tas. När du är färdig så får du gå in till alla oss bloggare och få ut den via oss. Jag tror att det är ett väldigt bra sätt.
    Stort lycka till....
    Kramis Anne

    SvaraRadera
  4. Å vad roligt med en egen webshop, lycka till så jätte mycket! Ha en fin söndag! Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Tusen Tack för din gulliga o vänliga kommentar hos mig...Vad glad jag blir. Vad roligt med en egen Webb-butik! Jag önskar dig All Lycka Till! Kramisar Therese

    SvaraRadera
  6. Va roligt att du hittat till mig!
    Jag hoppas verkligen att du lyckas!!!!
    STOR KRAM / Tina

    SvaraRadera
  7. Oh vad spännande med en webbutik, det finns mycket som är viktigt. Jag måste klura lite på din fråga. Men låga frakter känns som nummer ett.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  8. Jag brukar aldrig handla på nätet eftersom jag vill klämma och känna på grejer i verkligheten. Men bra och tydliga bilder så att man kan zooma in, och med tydliga storlekar.
    Sedan är det viktigt att göra en marknadsundersökning, kolla runt bland andra webbutiker, se vad de inte har, se vad kunderna vill ha, vad ska du satsa på osv.

    SvaraRadera
  9. En bra sökfunktion!
    Tydliga rubriker. Fina bilder. Inredningstips, om det nu är inredning du ska satsa på. Alltså, jag vill inte bara se tyget på en rulle, utan tyget in action. :-)

    SvaraRadera
  10. Det ska bli jättekul att se vad det blir för roliga saker att shoppa! Tydliga bilder på produkten och gärna i en snygg miljö, då blir jag inspirerad att köpa. Lycka till!

    SvaraRadera
  11. Vad har du för planer att ha i webbutiken?

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails