lördag 15 augusti 2009

Utflykt

Nu har vi kommit hem från Malmö där vi varit i två dagar. Anledningen till resan var ett besök på vingården i Klagshamn strax söder om Malmö. Det blev ett otroligt inspirerande besök där vi både fick en rundtur i vingården med provsmakning av olika druvor samt fika med långa samtal. Det är så härligt att träffa människor som verkligen satsar och gör det man brinner för. Man riktigt ser glädjen och passionen när de pratar om sin vingård. Vi blev otroligt bra mottagna och efter tre timmar gick vi därifrån full med inspiration och hopp om att vi också någon gång har en egen vingård.
Om någon är intresserad av ett besök på vingården så är det förbokade besök som gäller.
Resten av vår tid ägnade vi i Malmös inredningsbutiker. Roligt att upptäcka en stad som vi inte besökt så mycket tidigare. Jag hämtade lite shoppingtips från andra bloggar så jag tror att vi fick med de flesta butikerna.


Nedan är lite bilder från Särö trädgård. Vi stannade till där innan resan ner till Malmö och är verkligen värt ett besök. En handelsträdgård som verkligen inte är som alla andra.







3 kommentarer:

  1. Fiiina bilder Jenny! :)
    Blir lite avis på ert besök på vingården..!
    Hade varit riktigt skoj nångång.

    Ha en bra söndagskväll!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ert besök på vingården lät, själv är jag mycket intresserad av viner och skulle mer än gärna avlägga ett besök på en vingård. Whiskey destelleri hat jag besökt (men avskyr whiskey) men ett glas rött tackar jag inte nej till... Förresten hann jag inte spana efter boken i fredags, men ska ta en tur och göra ärenden i morgon, så då hör jag av mig om jag har större lycka än dig och finner den! Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart vackra o fina bilder!!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails