tisdag 1 september 2009

För den som älskar att baka


Jag har fått in två nya böcker i webbutiken. Böcker som jag tycker sticker ut lite bland alla andra bakböcker. Boken "Bröd" skriven av Jan Hedh är en riktig bibel för brödälskaren. Här lär man sig att baka som en riktig bagare. Det är lite mer temperaturer och tider att hålla reda på men brödet blir så otroligt gott. Det krävs egentligen inte mer arbete än vanligt brödbak men lite mer planering och tid; tid att låta degen att jäsa. Jag kan verkligen rekommendera den här boken om du har intresse för brödbakning.

Den andra boken, "Tillfällen att njuta en liten smula", är skriven av Therese Wikström. En underbar bok med inriktning mot det söta; kakor, tårtor, desserter, saft, sylt...
En riktig fin bok som har inspirerande bilder med fina uppläggningar.


3 kommentarer:

  1. Jag ÄLSKAR att BAKA!! Dessa böcker vore helt klart något för mig =) Ha det gott! Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!
    Jodå...nu kan du få läsa om hur det gick! ;)
    Välkommen in! :P

    Du har varit flitig med inlägg ser jag - har en del att ta igen!
    Verkar vara härliga böcker!! VILL HA! :D
    Tur det är jul snart, bäst man är snäll.

    Är det mycket jobb med butiken?
    Är det som du förväntat dig?
    Ha en trevlig kväll!

    KRAAAAM

    SvaraRadera
  3. De böckerna ska jag lägga till på önskelistan!
    Vilken kanonfin bild du tagit på pläden Style... och vad mycket fint du tar in!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails