söndag 20 september 2009

Nostalgiskt

Söndag kväll, den här helgen gick lika snabbt som vanligt.
Det har varit en datorfri helg och helgens stora projekt har varit städning och rensning i källaren. Det har blivit många vänder till loppis och soptippen och det känns så skönt att äntligen ha koll på sakerna igen.
Men det tar tid...dels för att vi har så otroligt mycket att gå igenom men också för att det är så svårt att låta bli att titta i alla gamla album och läsa gamla dagböcker. Det är så otroligt nostalgiskt att gå igenom alla gamla lådor, som den med mina gamla barnsaker; Skrållan som jag så fint sminkade med bläck, dockan som mamma så snällt stickade åt mig men som jag var livrädd för och så MANICKLARNA!!! Jag riktigt älskade de där manicklarna. Asken med dem har faktiskt åkt upp igen, tänkte att sonen kanske tycker dom är roliga men kanske framförallt för att jag själv ska få leka lite igen...


Något helt annat. Är det någon som kan agera tolk? Vår webbutik är omnämnd på en Slovensk sida och jag är mycket nyfiken på vad det står. Körde Googles översättning men den var lika svårförstådd den.

4 kommentarer:

  1. Härligt med rensning och ja, det finns mycket smått och gott i lådorna, tror att jag har en påse med manicklar oxå nånstans =)Slovensk översättning, tyvärr.. =)Tycker att du ska prova göra om en stol, jag kör lite fusk, alltså spänner tyget och häftar fast det på baksidan och sen plaskar på lite vit färg på stolen, lätt som en plätt! Ha en bra dag! kram Lina

    SvaraRadera
  2. Alltid kul att kunna inspirera, och att göra kransar är ju så roligt! :-) Och jag måste erkänna att jag var tvungen att googla manicklar, men sedan gick det upp ett liljeholmens även hos mig och nostalgin infann sig :-) Kram kram

    SvaraRadera
  3. Så underbart skönt att rensa. Här har det också blivit en del vändor till tippen i helgen men lasten bestod mest av trädgårdsavfall. Borde även jag ta en rensning inomhus i gömmorna. Är ju dessutom lite kul med alla minnen man stöter på när man ägnar sig åt det. Ha en trevlig kväll.

    SvaraRadera
  4. Hej kompisen! ;)
    Ja, det är svårt att slita sig från de där gamla lådorna när man väl har börjat plocka i dem... Man åker tillbaka i tiden och plötsligt har det gått en timme eller två utan att man fått nåt gjort. Eller hur?! :P
    Jag har hela vinden full. Orkade inte rensa i det efter vi tömt huset efter min far gått bort, så lådorna bara åkte upp dit. Nån dag så ska jag ta tag i det...men jag har inte sagt vilket år! :)

    Mörkt och ruggigt är det nu - HÖST! ...och lite mysigt med. :)
    Får tända lite ljus och krypa under filten med en kopp te. :D (Eller gärna ett glas rött!!) :P

    Kramkram från mig :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails