onsdag 28 oktober 2009

Hipp hipp hurra!!!

I dag fyller min kära syster yster år, grattis!
Syster och jag är i gång med julplaneringen för fullt. Vartannat år firar våra familjer ihop vilket jag är så glad över. Några jultraditioner har vi tillsammans såsom jul på Liseberg strax innan julafton, julklappsleken, adventsfika och luciafirande. Som jag skrivit tidigare tror jag nästan att det är själva planerandet samt tiden innan julen som är roligast!




I kväll lägger jag in några julgranshängen i webbutiken. Äntligen hann jag ta kort mitt på dagen. Nu gäller de verkligen att ta tillvara på de få timmarna då det är ljust!
Kanske lite fel att kalla det julgranshängen då de även passar alldeles utmärkt till andra områden än julgranen. Slå in ett paket med fint snöre och ett hänge, knyt runt en kruka eller stamträd, ha dem hängandes i fönstret... Jag ska ta lite mer kort senare på olika exempel men eftersom min fantasi och inspiration lyste med sin frånvaro blev det inget idag.

3 kommentarer:

  1. Åh, Vilka klara o fina bilder du tagit....Hängena är jättesöta! Visst börjar man längta lite....Kramis Therese

    SvaraRadera
  2. Jättesöta! Känns verkligen klassiska och användbara. Får kika in och kolla. :-)

    SvaraRadera
  3. Åter igen hålelr jag med dig, planeringen/resan framÄR det roligaste med julen/advent :-) Och jag kan meddela att jag dragit ut på läsningen och lusläst varje bildtext till det underbara miljöerna så att DRömhem ska räcka riktigt länge - tummen upp med andra ord. Däremot blev chokladen en besvikelse för mig, men den doftar ljuvligt. Tror det är mian gravidsmaklökar som identifierar någon mysko bismak, men många gillar nog den, så gen den ett försök! KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails