tisdag 3 november 2009

Det blommar!!!

Dagens nyheter blir en blandning av olika kategorier.
Bilden med ljushållaren fick samsas med en utav våra orkidéer. Vi har äntligen lyckats få blommor på våra gamla orkidéer vilket verkligen inte hör till vanligheten. I många år har vi köpt orkidéer och tyckt de varit så fina men så tappar de blommorna och kvar är bara de tråkiga stänglarna. Inte en enda gång har vi lyckats få fler blommor på dem. Men nu har vi tydligen hittat husets perfekta orkidéfönster och det blommar för fullt. Lycka!!!

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som fått den att blomma igen, det har jag ALDRIG lyckats med.... Och jag håller med naturliga saker är oftast det vackraste, jag har inte många tomtar i mina jullådor... Det blir mest blommor och grönt och olika ljus/gotte arrangemang ;-) Ljuslyktorna på sista bilden var läckra, de påminner lite om de metallkakformar som varit så poppulära fast i glas!

    Snö hade vi gott om, men nu är bara rester kvar hemma i Dorotea där jag bor, men i Vilhelmina där jag arbetar finns det lite mer. Förstår besvikelsen, särskilt barn brukar ju vilja ha lite snö så här års...

    Lämnar en stor kram och hoppas ni får en fin dag!

    SvaraRadera
  2. När man väl har hittat det där fönstret vill man inte flytta dem, och då kommer de att blomma oavbrutet, det gör iaf mina!

    SvaraRadera
  3. Grattis! ...måste jag ju säga då! :)
    Till orkideerna. Det är såå kul när man lyckas!
    Jag har en i badrummet som stortrivs!!

    Blev det något jobbat idag då?
    Och hur gick det med lillgumman? :)

    En halvtimme kvar, sen börjar det.
    Fram med näsdukarna! ;)

    Kramen

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails