söndag 20 december 2009

Julstök



Det har blivit lite bloggande de senaste dagarna men nu är det mycket att göra inför jul. Vår dotter har varit lite sjuk också och jag hoppas så att vi andra förblir friska. För är det något som jag verkligen önskar mig till jul så är det att vi får hålla oss friska.
Julmaten är inköpt så nu är det bara till att börja jobba i köket. Det blir en hel del nya recept i år vilket känns kul men givetvis blir det många klassiker också, ett julbord är ändå ett julbord. Vad ser ni mest fram emot på julbordet?

Vi får se hur mycket det blir skrivet på bloggen här under julen, jag tänkte passa på att vila mig från datorn lite innan det kör igång igen i januari. Men jag återkommer åtminstone en gång till innan julafton.
Ha det så bra allihop i julstöket!


8 kommentarer:

  1. Kikar in o tackar för titten....Hoppas att din lilla flicka kryar på sig nu till jul! Många JulKramar till dig från mig.

    SvaraRadera
  2. Hoppas lilla sessan är kryare och att ni andra klarar er, låter klokt att prioritera familjen över jul och umgås och mysa med dem - vi i blogglandia finns ju kvar efter nyår ;-) Stor varm kram och en önskan om en riktigt god och fridfull jul om vi inte "hörs" innan dess! KRAM

    SvaraRadera
  3. Mina favoriter är de finska rätter vi alltid haft med. Det smakar jul för mig! Karelska piroger med äggsmör, morotslåda och kålrotslåda tillsammans med köttbullarna...mmm! :P

    Har du några tips inför nästa löptur i snön får du gärna komma med dem...för jag tänkte ut igen om det inte är för kallt. Just nu är det -15. Brrr... Jag menar du som är van då..! ;)

    Ha det gott Jenny!
    KRAMISAR

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder! Visst blir det lite mindre bloggat så här i jultider. Det hinns helt enkelt inte med.

    Hemma hos oss lagas ingen julmat. Vi åker först till dukat bord och svärföräldrarna och sedan till mina föräldrar. Rätt skönt faktiskt. :-)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en riktigt God Jul! Jag ser framemot min mammas utsökta Janssons frestelse:) Den är så god!

    Kram Josefine- At home

    SvaraRadera
  6. Kikar in o önskar dig en riktigt God Jul med dina nära o kära! Många JulKramar till dig från mig.

    SvaraRadera
  7. Hoppas nu att ni andra fick vara friska... och att ni fick en fin julhelg!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej Jenny!
    Ville bara kolla så allt är okej med dig och att ni haft en underbar jul! :)
    Det har vi haft...

    Vi hörs! :)
    KramKram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails