söndag 17 januari 2010

Beslutsångest

Det planeras för fullt här hemma just nu. Det är planer om webbutiken, bloggen, trädgården samt husrenovering. I helgen har vi haft fokus på sommarens renoveringsprojekt - dränering. En sida utav huset är färdigt, tre sidor kvar. De sidor vi planerat göra i sommar kräver mycket jobb eftersom vi då passar på att bygga ut ett rum samt källaren. Att planera är roligt men det som gör att vi får beslutsångest är om orken och tiden räcker till.

Hur som helst kan jag tipsa om ett gratisprogram från Google - Google SketchUp. Det är så bra att få bilderna man har i huvudet på papper. Vi flyttar väggar och fönster hit och dit, vi får se hur det blir när vi till slut har bestämt oss...





10 kommentarer:

  1. Ni har oxå planeringar angående hus märker jag! Ja det krävs mycket tid och energi men det är ju kul oxå, hihi...

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt! Läskigt att man kan göra så många saker via Google.

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  3. Förstår att det är kul och överväldigande på en och samma gång. Många saker man ska tänka på... Ser dock grymt lovande ut på pappret.

    SvaraRadera
  4. Vilket bra program! Det skall jag testa. Ert hus kommer bli strålande fint ju!

    SvaraRadera
  5. Vad spännande med husrenovering, lite jobbigt, men mest spännande - visst?! ;-)
    Jo, jag har så smått börjat plocka med bebisens kläder, å måste nog ta mig i kragenn och fixa BB väskan... Men Luran förstår nog itne riktigt vad som gömmer sig i magen, så det blir skoj att se hur hon reagerar när vi kommer hem. Hon gillar sin lilla kusin på 8 veckor väldigt mycket iaf. Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara bilder du tagit här nedan!

    Jaa, SketchUp är verkligen ett superbra program, vi använde oss av det då vi ritade vårt hus!

    SvaraRadera
  7. Vilket roligt program...Det måste jag testa! Tack för tipset o Ha en riktigt bra tisdag vännen! Kram Therese

    SvaraRadera
  8. Kostar programmet något? Finns det på svenska? Är inte så bra på engelska.....

    SvaraRadera
  9. Programmet kostar inget att ladda ner. Vad jag vet så finns det inte på svenska, tyvärr.

    SvaraRadera
  10. Woow! Cooolt! SNYGGT! Är det ert hus??? :)
    Kramis

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails