onsdag 27 januari 2010

Kyligt

Den här vintern har verkligen varit kall och vit. Tänk om man visste detta första dagen snön kom, då hade vi inte behövt rusa ut och leka i snön nästan panikslagna över att snön snart skulle försvinna. Snön är fortfarande kvar även om vi faktiskt har haft lite regn i dag.
Kylan har varit tuff för vårt gamla hus, det drar från fönstrena så mycket så gardinerna nästan börjar fladdra. Innan läggdags värmer vi vetekuddar och fyller stora pet-flaskor med varmvatten och lägger i sängen. Det är ett hårt liv att leva i ett gammalt hus!

I dag har jag lagt in de tre sista pusslena i webbutiken. Det är 100-bitars pussel som är lämpliga för 6år och uppåt. De ligger i fina plåtaskar vilket gör dem till en fin present.






7 kommentarer:

  1. Hur gick det att lägga 100-bitars pusslen då? ;-)

    SvaraRadera
  2. Du har så fina saker. :-) Blir sugen på att köpa allt.

    SvaraRadera
  3. Jättefina saker, ska ta en närmare titt på pusslen för båda mina grabbar älskar att hålla på med pussel.
    Håller med, kände mig stressad hela jullovet över att snön kanske skulle försvinna så det blev lek, lek och mer lek trots kylan :-P Hade man haft facit kunde man ju ha tagit det något lugnare...

    SvaraRadera
  4. Ja nog har det varit en ruggig vinter - dock perfekt för inne mys å pussel läggande *ler* Måste kanske testa det igen, lade mycket 1000 bitarspussel när jag var yngre... KRAM!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina lådor, toppen present

    SvaraRadera
  6. Visst blir det så när första snön kommer. Jag tror att alla blir som barn på nytt. Har inget emot att det fortfarande kommer snö och jag resonerar som så att det blir nog en lika bra sommar som det varit vinter :) Man kan drömma iaf.

    Vilka fina pussel ni har. Måste spana om det finns några med massa bitar. Det gillar min svärmor.

    SvaraRadera
  7. Oj, vad fina pussel och i vackra lådor dessutom. Mina tjejer älskar pussel så de här måste jag titta på!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails