fredag 29 januari 2010

Middagsfrid

http://www.flickr.com/ (Nässelblom & Choklad)

På sistone har jag och sambon haft sådan idétorka vad gäller mat. Ibland känns det som man äter liknande maträtter varje vecka. Dessutom tycker jag att den tråkigaste vardagssysslan är att handla mat. Därför har vi nu testat Middagsfrid som innebär att vi får två kassar hemlevererade varje måndagskväll. Det medföljer recept till 5 middagar beräknade på 4 personer. Nu har vi bara varit igång med detta i tre veckor, men jag kan verkligen rekommendera Middagsfrid till den som funderat på något liknande. Det är mycket grönsaker och många utav råvarorna är ekologiska. Nu blir det verkligen variation på middagarna!

6 kommentarer:

  1. Hej svejs! Det låter som en toppenide....Jag Tycker också att det är svårt att variera maten här hemma! Önskar dig en Trevlig Helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Oj så praktiskt detta låter, dessvärre tror jag itne den servicen finns här ute i obygden i norrland, så jag får nog fortsätta skriva matlistor, eller som idag fuska med en pizza när ork eller lust saknas till att sno ihop något. KRAM

    SvaraRadera
  3. Vilken toppen ide, härligt med männsikor som tänker till.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. God morgon!
    Så kul att du gillade mina faktauppgifter... ;)
    Kanske skulle utmanat dig, så jag åxå fick lite mer kött på benen. :P
    Vilken bra idé med middagsfrid!! :)Det skulle ju varit toppen hos oss med. Hur funkar det? Är det nåt ni har lokalt hos er eller?
    Just nu är det INTE stor variation när det gäller vardagsmat i kokvrån...bläää.
    Som tur är så var vi på kalas igår och idag bär det iväg på nästa!! :D

    Hoppas du får en underbar helg Jenny!

    Många kramar från mej :)

    SvaraRadera
  5. Har ni gillat allt hitills och har ni dem alla dagar i veckan? Det är en väldigt smart tjänst men jag har hört flera som haft en variant där det är bönor typ hela tiden.

    Ha en mysig söndag!

    SvaraRadera
  6. Vi har ett liknande koncept men har testat Linas matkasse. 5 middagar varannan måndag. Riktigt skönt att slippa tänka ut vad man ska äta. Ända nackdelen är att det tar liiite längre tid att laga än vår vanliga vardagsmat - men fördelarna överväger helt klart. SÅ skönt!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails