torsdag 21 januari 2010

Sällskap

I dag har jag sällskap av lilltjejen som är hemma från dagis igen med förkylning och lite feber. Vi får se vad vi hittar på idag, kanske jag ska passa på att fota pussel och få lite hjälp.
Sådana här dagar när man har sällskap hemma känns det tillåtet att prata högt för sig själv. Men jag måste erkänna att jag har börjat göra det även dom dagar jag är ensam hemma. Är man ensam på jobbet så är det ju inte någon annan att prata med, och sanningen är att det känns som jag har ganska bra pratstunder med mig själv. Med risk för att ni tror att jag håller på att bli galen släpper jag det ämnet nu.

Gårdagens nyheter blev två ljusstakar för blockljus.


7 kommentarer:

  1. Man får ju de bästa svaren när man pratar med sig själv:)

    Ha en riktigt bra torsdag!

    SvaraRadera
  2. Jättefina ljusstakar!
    Min minsting är oxå förkyld idag, verkar vara många som är det nu men det hör väl till årstiden kan jag tro. Hoppas att din lilltjej kryar på sig snart!

    SvaraRadera
  3. Stackars lillan, hoppas hon kryar på sig snabbt!!! Ja, påsk är en högtid som varierat över tid hur intensivt den firats, men här i norr så så står den stark, absolut finaste tiden ute i fjällen och skog och mark då. Sitter människor överallt och grillar och myser i solen... Skotrar, skidåkare och ispimplare trängs på våra sjöar och många tar ledigt för att njuta av denna tid och umgås med släkt och vänner. Blir en "rusch" utan dess like, och nu när man har barn vill man ju gärna göra roliga saker/traditioner för dem med :-)

    Stor kram till dig å sjuklingen!

    SvaraRadera
  4. Jättefina ljusstakar....Det är så trist när barnen är sjuka men hoppas att du fick lite hjälp.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  5. Hej gumman!
    Inte IGEN väl?! Hade ni inte sjukstuga FÖRRA veckan?
    Du ska se när de har blivit lite större så blir det bättre med det där. :)
    Vilka fina saker du får in i din butik!
    När allt är klart här hemma ska jag få tummen ur och shoppa lite av dig ;)
    Allt går nog enligt planerna här i köket.
    Lite speciallösningar här och var men det blir toppen. Idag var en nisse här och kollade hur vi kan koppla tv och webbradio-mediaestation-hejsanhoppsan på bästa sätt. SKOJ!! :) Och hur många högtalare vi bör ha i taket....osv.
    Många beslut att ta! Imorrn ska jag ta tag i tapeterna...PUH! Wish me good luck! ;)

    Sov sött!
    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  6. När man pratar med sig själv så brukar man få det bästa svaret!

    Ha en mysig helg!

    SvaraRadera
  7. Finns en liten utmaning hos mig till dig!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails