måndag 11 januari 2010

Sjukstuga



I dag är barnen febriga och är hemma från dagis. Jag gör mitt bästa för att hålla dem på bra humör, men känner att de är svårt att räcka till. Som egen företagare går det inte att ta ledigt från jobbet och vara hemma med sjuka barn på samma sätt som när man var anställd. De måste på något sätt komineras. Arbetstiden får minimeras till de måsten jag har så får mina sjuklingar resten av tiden.
Inga nyheter idag med andra ord, men njut gärna utav fina inspirationsbilder från Oliver Furniture.

8 kommentarer:

  1. Ja det måste väl vara en av de tuffa sidorna... bland alla roliga att driva eget..!
    Hoppas de kryar på sig snabbt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att barnen kryar på sig och det snabbt. Annars får ni mysa under en filt och se en bra film. Astrid Lindgren är super!

    SvaraRadera
  3. Hm, blev något knas när jag skulle kommentera, med risk för dubblett så försöker jag igen...

    Dett jag skrev var jsut att detta måte vara nackdelen när man vågar leva ut sin dröm som företagare, men jag hoppas det går bra å att dina ögonstenar snabbt kryar på sig, varma kramar från mig!

    SvaraRadera
  4. Usch vad trist med sjuka barn, både för dom och för en själv. Speciellt du som är egen företagare. Hm ja stjärnorna är från Mio, avslöjad hihi....
    Kram Anne

    SvaraRadera
  5. Har också lite sjukstuga med lillan, som råkat ut för en envis feber. Trist!

    Vår flytt är planerad, men inte av oss... Alla hus i vårt område har visat sig vara dåligt byggda och måste därför göras om. 200 hus som NCC river fasaden och bygger om på ett förhoppningsvis bättre sätt. Känns skönt att det äntligen ska bli gjort - vi har vetat om det länge.

    Vi har lite rabatter i halvskugga och där har vi bland annat lagerhägg, vintergröna (vinca minor alba), hybridolvon (viburnum plicatum watanabe), kaukasisk förgätmigej (Jack Frost - underbart blå - och Bettty Bowring - vit), funkia (Halcyon), ormbunke (Träjon) och lite annat smått och gott. Allt detta rekommenderas varmt. I våra nya rabatter som även de ligger på skuggsidan planterar vi bland annat Rhododendron. Blommar ju SÅ vackert. :-)

    SvaraRadera
  6. Vad tråkigt att ni blivit sjuka! Min Wilma är hemma från skolan idag för hon är så snuvig! Krya på Er! Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Hoppas ni piggar på er därhemma!!

    På svar om Tolixtolen så tycker jag de är kanonsköna att sitta på, vi har ju en dyna på oxå som du har sett så det värmer gott, hihi..

    Stora kramen Sofia

    SvaraRadera
  8. Hejsan där i sjukstugan!
    Va TRIST! Era stackare... :/

    Men du...VAD är det du tränar nu?
    Skönt att du har träningsvärk iallafall?
    Det har jag med idag. Underbart!

    STORA KRAMAR och se till att krya på er nu!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails