torsdag 18 februari 2010

Farväl...

I går fick vi säga farväl till vår kära balkong. Visserligen var det bara balkongräcket men snart ryker allt. Vi älskar verkligen vår balkong och använder den mycket men den måste rivas eftersom vi ska bygga sovrum och källarrum under. Vår tanke var att vänta med rivningen till snön har försvunnit men all vår ved har tagit slut så vi tänkte att vi kunde elda upp vårt balkongräcke (det är inte målat).
Sambon strålade av lycka när han fick plocka fram sin motorsåg men jag tyckte det kändes sorgligt. Jag kommer att sakna det, att få sitta ute och äta frukost och lyssna på fågelkvittret. Jag längtar verkligen tills vi bygger upp det igen!

I dag har jag fyllt på med den svarta lyktan som varit slut ett tag. Och nu finns det även en mindre storlek i samma modell.

6 kommentarer:

  1. *fniss* Vi hade en gammal tant här som fick slut på ved och eldade upp sin bro... dock utan att någonsin bygga tillbaka den sedan, så jag fick en rolig bild i huvudet av din man med såg... *ler* Men det är ju smart då den ändå ska bort! KRAM

    SvaraRadera
  2. Tröttna är ju det sista man vill om man betalar så mycket!
    Jag funderar på att kanske skriva samma sak i samma stil på nånting, svart på vitt såklart. Ställa på en hylla eller nåt. Skulle kunna bli fint det också!

    SvaraRadera
  3. Oj ja det måste kännas konstigt. Du får tänka som Kineserna. För att få fram det nya måste man göra sig av med det gamla...

    SvaraRadera
  4. Sorgligt, det skulle jag också tycka men det kommer säkert bli alldeles kanonbra det ni skall göra. Elda är ju perfekt...

    Kram Anne

    SvaraRadera
  5. Hahahahaha!
    Roliga ni är! :)
    Kom hit så kan ni ta vårt köksmöblemang med.
    Eller förresten, det behöver vi ju själva nu när braskasetten äntligen är på plats. ;D

    Jo...nu önskar man att dygnet hade dubbelt så många timmar. Har ikväll premiärtestat alla vitvaror. MYCKET att lära!! Dear god!

    Bra jobbat med träningen!!

    Ha en alldeles underbar helg nu Jenny!
    KRAAAAAM från mej :)

    SvaraRadera
  6. Förstår att det känns lite trist, men roligt att få bygga ut och snart har ni nytt ska du se :)
    Ha en riktigt fin helg! Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails