tisdag 9 februari 2010

Marknadsföring

Hittills har vi tagit det ganska lugnt med marknadsföring av webbutiken men känner att det nu böjar bli dags att sätta i gång med den biten. Varken jag eller min sambo har hållt på med marknadsföring tidigare och det känns ganska svårt. Det svåra med det hela är att det kostar så mycket att synas i tidningar och på internet så det gäller verkligen att hitta den marknadsföringsform som passar vår butik bäst. 
Det är många som annonserar i inredningstidningar men jag känner mig lite tveksam över hur många som verkligen tittar på dessa sidor längst bak i tidningarna. Hur är det med er, tittar på dessa annonser?



Idag har jag fortsatt att lägga in lite burkar i butiken. En Kaffeburk samt en Teburk är dagens nyheter.

9 kommentarer:

  1. Hallå! Självklart ska ni vara med i inredningstidningar! Jag tillhör en av dom som alltid läser reklamannonserna längst bak och tycker jag att något verkar intressant skriver jag alltid upp webadresserna :0)Lycka till! kram Lina

    SvaraRadera
  2. Ja det gör jag faktiskt, jag lusläser dem till och med, tycker alltid att det är så roligt när man hittar någon ny butik att kika in i. Tycker absolut att det vore ett bra alternativ :)

    SvaraRadera
  3. Jag tror på tävlingar. Lotta ut något till dem som skrivit om bloggens tävling i sin blogg. Läser annonserna sådär bra. Lycka till! Christin

    SvaraRadera
  4. Hallåååå här har du en som kollar in dessa annonser så det tror jag vore ett bra val.Man möter ju rätt målgrupp som maken säger. Han är bra på annonser. Jag älskar burkar, dessa är jättefina. Tack snälla Jenny för dom goa orden hos mig, blir så glad.
    Kram Anne

    SvaraRadera
  5. Tack rara för värmande ord, idag känns det mycket bättre när det fått sjunka in lite. Huvudsaken är ju att bebisen mår bra :-)
    Och jag håller med de övriga, jag LUSLÄSER dem, från början var jag irriterad på dem tills jag insåg vilka gulkorn och nyheter man kan snappa upp där - så tycker definitivt att ni ska pröva iaf! KRAM

    SvaraRadera
  6. Det är klurigt men väldigt roligt med marknadsföring, jag pluggat marknadsföring och det gäller att vara kreaktiv bloggar är ju ett bra och billigt sätt att snabbt få gratis reklam på

    SvaraRadera
  7. Du får gärna mejla mig ang detta. Jag har kommentarer så det heter duga :) kanske kan jag hjälpa dig lite på vägen...

    SvaraRadera
  8. Jag läser dem inte... men det verkar ju finnas dem som gör det. Tror att andra bloggar kan ha stort inflytande.

    SvaraRadera
  9. Jag kollar alltid de sista sidorna med annonser. Brukar ha med mig tidningen till datorn och kolla allt som verkar roligt!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails