söndag 7 februari 2010

Pirr i magen...

I går fick vi mycket gjort här hemma, äntligen hade vi lite krafter efter alla sjukdomar. Det var städning, rensning och på kvällen satte jag mig äntligen med mina tidningsurklipp. De sorterades för att sedan klistras in i mina block.
Återigen fick jag sådan kick utav alla fina bilder, det är nästan som att bli kär, det pirrar i magen och jag blir bara så lycklig av att se alla snygga bilder och hem. Samtidigt kan jag känna en viss ledsamhet över de saker som jag så gärna skulle vilja ha i mitt hem men som vi inte får plats med. Så som klädkammare, stort kallskafferi, stort härligt badrum med badkar...

8 kommentarer:

  1. Ja visst är det mycket som man vill ha, suck...ett sånt där badkar tex, såååå fint!:-)
    Härligt att ni känner er lite piggare oxå!

    Kramkram Sofia

    SvaraRadera
  2. ooja man lockas ständigt
    Trevlig söndag

    SvaraRadera
  3. Ja, ibland önskar man att man hade en herrgård och obegränsade resurser... Men alltid kul att samla inspiration, jag gör också som dig - drömma är ju gratis ;-) KRAM

    SvaraRadera
  4. Tänk vad tråkigt det skulle vara om man hade allt man kunde önska...då skulle man aldrig glädja sig över något. Känner dock som du, skulle gärna vilja ha en trädgård, en walk-in closet, några rum till osv... Det är dock härligt att kunna drömma :)

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att ni är piggare nu....Visst finns det mycket fint som man vill ha! Önskar dig en bra start på den nya veckan! Måndagskramar Therese

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att ha lite tid att sitta och pyssla med urklipp.

    Visst är det så att det känns lite ledsamt ibland att man inte kan göra, köpa och fixa det man vill. Jag brukar tänka på att det är tur att jag har bloggen där jag åtminstone kan äga det jag vill i din virtuella världen utan begränsing av tid, pengar och plats. :-)

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart badkar!
    Jag gör precis samma sak som du och klistrar in mina urklipp i en fin bok. Har precis fått tummen ur och kollat igenom en massa gamla tidningar och rivit ut och klistrat i. Jag klistrade upp ett limstift på nolltid :)

    SvaraRadera
  8. Härligt att energin börjat återvända! Visst finns det väldigt mycket man skulle vilja ha... Tur att det är gratis att drömma :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails