måndag 22 februari 2010

Vilken typ är du?


Dagens nyheter: Diamond överkast och Side kuddfodral. Sakta men säkert så ökar vi på sortimentet på överkast. Jag var till en början tveksam om hur bra textilier säljer på nätet men det verkar inte vara några problem. Kul, för jag köper mer än gärna in mer textilier.

Jag fick ett mail här om dagen från en kund som skrev några rader om hur nöjd hon varit med sitt köp. Jag blev så glad och det gjorde hela min dag. Jag är imponerad över hur vissa människor tar sig tid till att göra något sådant. Tyvärr är jag väldigt dålig själv på att tacka för bra service eller berömma andra. Jag kan vara jättenöjd och tipsa affärer/restauranger för vänner men säger det sällan direkt till personen i fråga, jag ska försöka bättra mig på det. Hur gör ni? Berömmer ni affären för bra service eller låter ni det vara?

4 kommentarer:

  1. Jag är nog rätt dålig, men blivit bättre i och med bloggen på att lyfta de shoppar både i webb och irl format som jag tycker är bra och har god service, som ett tips till andra och samtidigt en guldsjärna till de som tar sig tid att få en som kund att känna sig "speciell".

    Och tack rara för tummen, den behövs för jag börjar tro att jag ändå är en elefant *fniss* KRAM!

    SvaraRadera
  2. Det där överkastet tror jag du kommer få sålt snabbare än du hinner få in det..!:) Så fint!!
    Nej... jag är nog inte så duktig på att berömma för bra service... men det händer... ska tänka på det mer...:)
    KRAM och tack för din omtanke!! Mår lite bättre idag..

    SvaraRadera
  3. Då jag själv jobbade i affär under många år så tycker jag att det är viktigt att få fram kritik. Possitiv som negativ och framförallt om den är possitiv.
    Min sambo skäms ofta för mig pga av detta men jag måste göra det just för att det kanske kan göra den där personens dag.

    Har inte hämtat ditt paket än. Dåligt av mig!

    SvaraRadera
  4. Tyvärr så är nog jag också typen som låter det vara. Jag tänker på det och påpekar det gärna till vänner och bekanta men tänker inte på att säga något om det i butiken. Kanske något man ska tänka på till nästa gång för det kan ju faktiskt göra någons dag som du säger.
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails