tisdag 9 mars 2010

Barndomsminnen

Dagens nyhet, färgglada hopprep från JaBaDaBaDo, får mig att tänka tillbaka. Minns såväl hur mina hopprep såg ut och ljudet då de slog mot asfalten. Det var en härlig känslan då snön äntligen smält och man kunde hoppa hopprep ute. Önskar att jag var en lika flitig användare av hopprep nu som när jag var barn, den träningen hade inte skadat...
Ett annat starkt barndomsminne från somrarna var att ligga på gräsmattan och titta upp på molnen och se vad de föreställer. Det är faktiskt något jag gör fortfarande, det är sommar för mig!

Vad har ni för minnen från vårarna och somrarna då ni var barn?

7 kommentarer:

  1. Hopprep, hage och att få tälta på tomten, fiska och bada, det är min barndoms sommarlov :-) Kramar i massor!

    SvaraRadera
  2. Men HEJ min vän!
    Hur är det fatt nu då med er..?! :(
    Nu måtte det bli friskare tider för er!!!!

    Jag älskade med att hoppa rep och känslan av att ha tygskor efter vinterns varma kängor...
    Kolla moln funkar i vår familj fortfarande.

    Just nu känner jag hur det spritter i benen efter vårens alla underbart härliga löprundor som ligger framför mig!!
    Jag var ute på barmarkspremiär i lördags och det kändes ganska tufft...söndagen bjöd på friskis stationspass och gårdagkvällen kämpade jag mig igenom ett medelpass.
    Ikväll ska jag ge det sista jag har i ett boxpass för att fira välförtjänt lilllördag imorgon - med VILODAG!!!!
    Så nu fick jag skryta lite med...känns bra! ;)
    Sen får man ju skylla sig själv om skelettet bryts. Eller hur??!

    Själv då?! Hur går det med allt?

    KRAMIIIIIS!!!!

    SvaraRadera
  3. Vi brukade gå ner till sjön nedanför vårt bostadsområde och leta efter tussilago. Det var alltid där de första kom och man blev alltid lika glad när man såg den första lilla gula blomman :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hopprep höll jag på med mycket som barn. Sommarminnen för mig när jag var liten var att tälta med mina grannkompisar på tomterna, vi gjorde "parfym" av blomblad osv osv det är minnen för mig.
    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  5. Hopprep o bar asfalt på skolgården det är våriga barndomsminnen! Härliga o glada bilder! Kram Therese

    SvaraRadera
  6. Landhockey på gatan och att ständigt flytta målen när det kom en bil. :-) Långa timmar i baksätet på väg till Medelhavet - ivrigt spelandes på Donkey Kong. Pappa brände flinten i takluckan. :-) Många minnen...

    Vi har absolut kommit på plats. Håller på med piff, tavelupphängning och annat skoj. Tar sin lilla tid det med, men kul är det. SÅ skönt att vara hemma igen.

    SvaraRadera
  7. Åh vilka fina hopprep!! Det höll jag på mycket med när ja var liten, och likadant twist:-))

    Ha en fin dag i solen!

    Kram Sofia

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails