onsdag 24 mars 2010

Bröllop!!!


Nej, nära och kära, inget bröllop på gång här! Men bröllop i form av kort finns det massor, i webbutiken. Idag fortsätter jag att splittra kortboxarna och lägger ut varje motiv separat. Det tar sin tid så det blir nog inte klart förrän mot kvällen.

Så det här med bröllop. Jag och min sambo har varit ett par i 15år nu och man kan ju tycka att det är dags för ett bröllop. Men vi skjuter upp det ett tag till... vi kan inte bestämma oss för vilken typ av bröllop vi vill ha. Stor fest? Rymma iväg till ett paradis? Enkel och billig tillställning för endast nära och kära?
Nej det blir inget beslut om det än på ett tag. Vi känner oss fullt upptagna med barn, renovering och webbutik.
Men jag tittar mer än gärna på bloggar och andra sidor om bröllop. Där kan man verkligen inspireras!

Hur är det med er? Är ni gifta eller inte? Vilket typ av bröllop hade ni i så fall?

10 kommentarer:

  1. Ny blogg för mig!! fin o kommer snart igen!

    Vi hade klassiskt bröllop i kyrkan efter att ha varit förlovade ett år. Sen droppade barnen in, o nu 15 år senare har vi 5 barn mellan 3 o 12 år...
    Det trodde man ju aldrig när man sa JA!!
    Hahaha!! Men man e ju lyckligt gift ! :)

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  2. Bedårande bröllopskort!!:-)

    Vi har varit gifta i 10 år och vi hade ett 'halvstort' bröllop med våra 50 närmsta släktingar o vänner!!:-) Vi döpte även vår son då!

    Vi får se sen vilket typ av bröllop ni kommer ha då;-)

    Ha en fin eftermiddag!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Oj så skoj att ni har kvar bröllopet ;-) Vi körde på ett stort överrasknings bröllop i samband med min disputation - ett minne för livet! Kram

    SvaraRadera
  4. Vi är gifta. Slog till efter tre år tillsammans - nu har vi varit gifta i sex år. Vi passade på att gifta oss innan barnen - något jag är glad för idag - annars hade det nog dröjt för vår del också. Tiden att lägga ner sin energi på bröllopsplanerande finns helt enkelt inte som småbarnsförälder.

    Vi firade vårt bröllop två gånger. Först ett litet kyrkbröllop och firande med närmsta familjen och en månad senare större "lite enklare" men ändå rejäl fest för vännerna. Det passade oss bra.

    Tack för din kommentar hos mig. :-) Jag blir glad för dina kommentarer också. Det går fint med barnen, förutom idag när lilla Ebba har 39,5. Blir nog VAB resten av veckan. Ebba blir 2 i juni och Kajsa 4 i maj. Fullt upp med andra ord. :-) Ni då?

    SvaraRadera
  5. Haha nej jag syr nog hellre än bra faktiskt. Jag skulle inte vara så stolt över mina verk om någon synade sömmarna ;)

    Ah! Jag som är på jakt efter bröllopskort, ska ta mig en titt imorgon - nu är jag på språng.

    Bröllop.. Det var (är!) en riktig kärlekshistoria. Jag och min man bara visste att vi passade ihop första gången vi såg varandra och efter tre månader var vi förlovade. Samma sommar som jag tog studenten gifte vi oss och det har nu gått 5 år och jag är lika kär & galen i min finfina man.

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! När jag ser såna blir jag sugen på att gifta mig men jag tror inte det blir av ;-)
    Är alltså inte gift. Sambon och jag har svårt att enas om det mesta när det gället bröllop så vi hoppar över. Han vill ha litet, jag stort, han vill gifta sig ute uppe i Norrland, jag i kyrkan här nere någonstans osv... Tror det är lugnast för husfriden att förbli sambo :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Den som väntar på något gott...!:)
    Vilka ljuvliga bilder!

    Vi har varit gifta i 19 år och hade ett stort bröllop och det var så roligt!! Jag skulle gärna gifta mig igen!! (ja med samma make då alltså...:o :)
    Själva drömmarna och planeringen är ju också så kul, så sug på karamellen..:)
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Hej vännen! Vilka underbara kort...Som karameller! Törs knappt skriva att jag o F har varit tillsammans i 20 år o är fortfarande inte gifta. Fniss! Men nån gång kanske det blir...Skulle kunna tänka mig en vit sandstrand på andra sidan jordklotet! Ha en bra dag! kramis Therese

    SvaraRadera
  9. Hej! Här vräker snön ned, så idag är det en innedag, ska faktiskt försöka få lite ordning på mina tidningar idag, har mappar och korgar som väntar på att fyllas :-) Hoppas du får en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  10. Åh jag hoppas att ni har skrivit ett testamente om ni inte är gifta. Annars har ni inte arvsrätt till varandra!

    Vi gifte oss efter att ha varit ett par i 7år. Det var bara vi och hundarna, en borgerlig vigsel på Österlen. Väldigt romantiskt!

    Kram Christin

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails