tisdag 30 mars 2010

Planteringsskylt

Nu har jag lagt in planteringsskyltar i webbutiken. De är tillverkade i aluminium och finns för 9 olika kryddväxter: basilika, citronmeliss, dill, dragon, gräslök, oregano, persilja, rosmarin samt timjan.

Vi har varit lite dåliga nu över vintern på att ha färska kryddväxter. På somrarna försöker vi ha så mycket som möjligt, både ute och inne. Vårt köksfönster är perfekt för basilika och i trädgården började vi på en kryddträdgård förra sommaren, får se om någon växt har lyckats överleva vintern... 
Har ni någon favorit bland kryddväxterna?    

7 kommentarer:

  1. Nej fy tusan, har ni fått kämpa med sjukdomar även i helgen, att det aldrig ger sig... Även här hade vi en liten sjukdag igår, men nu peppar peppar hoppas vi att vi får möta våren friska! KRAM

    SvaraRadera
  2. Oregano är min nya favorit. Köpte en burk torkad oregano förra veckan och den är bara halv nu :) Annars är basilika och timjan stora favoriter! Mina timjankuddar hade klarat vintern, men rosmarinen glömde jag att ta in så den var stendöd...

    Underbart att snön är borta! Längtar tills jag kan börja med vårstädningen!

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  3. Oregano är min stora favorit, funkar till det mesta, till och med varma mackor :)
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Basilika och persilja hör till mina favoriter, mums. Ja det blev bra mat, enkel. Satte ut receptet....Jättefina skyltar. Hm ja vitt eller svart snyggt med båda. Jaja jag får väl släpa hem det först och det skall ju inte stå i vårat hus där vi bor nu, får inte plats...

    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  5. Säger hej när jag kikar förbi din härliga blogg :-) Må så gott /Linda

    SvaraRadera
  6. Basilika o rosmarin tycker jag mycket om....men det är så fräscht o gott med alla kryddor! Jättefina skyltar! Ha en trevlig dag! Påskkramar till dig från mig. Therese

    SvaraRadera
  7. Basilika o rosmarin tycker jag mycket om...men jag älskar nog alla färsk kryddor! Jättefin o charmig skylt! Ha en bra dag! Påskkramar Therese

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails