tisdag 16 mars 2010

Tålamod



Det kryper i kroppen på mig, jag har svårt att sitta still. Känner att tiden bara flyger iväg. Jag har vissa saker som jag vill hinna med innan jag hämtar barnen på dagis. Packa ordrar, skriva fraktsedlar, fota, redigera, lägga in produkter, blogga...och klockan två hämtar jag barnen. Nu är jag på sista punkten så jag tror att det gick vägen idag också. Skönt! Men det trodde jag inte i förmiddags när jag stod och packade, allt gick fel och det tog lång tid. Det gäller att ha tålamod...

Tålamodet sätts verkligen på prov just nu. Hur många sjukdomar orkar man med på en månad? Hur länge till ska vi behöva vänta på våren och värmen? Hur lång tid kommer vårt nästa renoveringsprojekt ta - jag vill ha mitt nya arbetsrum NU NU NU!!!

Häromdagen frågade jag min son vad man har i bulldegen. Svaret blev: "Mjöl, jäst och tålamod." Han har redan lärt sig att tålamod är en ingrediens i det mesta man gör.

 

Dagens nyheter är vit trälykta samt Camargue prydnadskudde från Linum.

8 kommentarer:

  1. Det var en rolig kommentar från din son och ingredienserna! Kul kille!
    Tålamod, ja, och uppstressning och allt som skall hinnas, jag håller med......jag blir helt matt på mig själv ibland.....jag vet ju att det brukar gå vägen, så varför man stressar upp sig....tja...
    En god dag önskar jag
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Åh, jag älskar den där lyktan så himla fin....Ja,och så var det där med tålamodet! Fniss! Inte så lätt alla gånger! Ha en fortsatt trevlig vecka! Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Sicken kille du har! Han vet han... ;)
    Jag har riktigt dåligt med tålamod. Det är jobbigt. Varje dag prövas den och jag vet inte hur man blir bättre eller hur man ska göra för att få mer/bättre tålamod. Har du tips?

    Kram till dig!!! :)

    SvaraRadera
  4. Haha det var bra sagt, han verkar vara lika klok som min minsta.Tålamod vad är det hihi. Lyktan är jättefin...Hoppas att du får ditt rum snart vännen, jag vill också ha ett suck...
    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  5. Tusentack för din kommentar på min blogg! Roligt att du hade en webbshop med. Ska genast kika.

    SvaraRadera
  6. Vilken smart son du har :) Verkligen sann kommentar. Visst önskar man ibland att dygnet hade mer än 24 timmar...

    SvaraRadera
  7. Ja, tålamod det är nånting som inte jag har iaf! Vill oxå ha klart allting med en gång. Men man får snällt vänta... Inte illa att hinna med allt på listan, det brukar jag sällan göra! Men är man tidsoptimist så :)

    Kram,Emma

    SvaraRadera
  8. Jag känner igen mig i allt du skriver, jag är likadan, tålamod finns liksom inte i min värld, det kan min man skriva under på;-)!!

    Åhh den där lyktan är så lovely!!

    Ha en fin dag vännen!

    Kraam Sofia

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails