måndag 1 mars 2010

Vårtecken - vecka 1


Så var det då dags att börja med vårutmaningen som bloggen Humlebacken startat. Ingen lätt uppgift den här veckan, temat får bli färglöst.

Första bilden är på en utav våra Magnolior. Förra året var första gången som vi fick blommor på dem och jag hoppas verkligen att vi får se det i vår igen.
Andra bilden är på min favoritplats i trädgården. Det är ett äppelträd av sorten Belle de Boskoop och ger oss rikligt med äpplen varje år. Den är perfekt att sitta under en solig och varm dag. Min tanke är att varje vecka ta bild på trädet för att följa vårens frammarsch.
Tredje bilden visar snöslask vilket vi har gått om just nu. Skönt att snön är på väg bort och skönt att våren är på gång!

7 kommentarer:

  1. Javisst är det skönt när våren är på G. Hälsn från Blekinge!/Merja

    SvaraRadera
  2. Kul att följa trädet, tänk vad härligt när det börjar blomma... *längtar!

    SvaraRadera
  3. Åhh vi är nog många som väääntar och lääängtar efter våren nu!! Jag är så trött på det här nu, behöver lite energi känner jag!!!;-)

    Ha en fin dag!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Förstår att det här inte var någon lätt utmaning en dag som denna när vintern inte verkar vilja släppa taget...
    Hoppas iaf att mars blir månaden när våren börjar smyga sig fram :)
    Ha en fin dag!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. vilka fina bilder. Här i stockholm är våren också på väg, även om det fortfarande är snödrivor.

    SvaraRadera
  6. Jag skulle också tröttna ganska fort om det blev för mycket färg här hemma, men jag gillar när nån verkligen har "fått till det" med en massa färg. Det är inspirerande!

    Jag skulle behöva lite riktiga vårtecken här (även om det har varit nollgradigt så känns våren väääldigt långt bort fortfarande..)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Väldigt vackra bilder i alla sin färglöshet. :-) Gillar typsnittet också. Få saker signalerar vårens antågande så starkt som Magnolian. Ser fram emot att följa ditt ståtliga äppelträds utveckling. :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails