torsdag 1 april 2010

Skärtorsdag


Skärtorsdag och en del har säkert börjat sin påskledighet idag. Det verkar vara många som tycker lite extra om påsken då det är en högtid utan så mycket krav och stress. Jag håller med, och det är nog fler än jag som bara är glad över några dagars ledighet och vila efter en lång och jobbig vinter.
Det enda krav jag har på mig själv i påsk är att inte äta upp godiset. För det har hänt tidigare år, att jag står där med tom skål när påskkärringarna kommer och knackar dörr.

Idag blir det påskinspiration i blått, vem har sagt att påsken måste vara gul?

 

5 kommentarer:

  1. Det där lät som en riktigt skön helg! Vald ensamhet är guld!! Och alla de där tankarna tar ju sin tid...!! De kan kräva en hel del godis också... Tar det slut så får du låsa dörren och låtsas att du också flugit till Blåkulla! :)
    STOR PÅSKKRAM

    SvaraRadera
  2. GLAD PÅSK önskar jag dig min söta bloggvän! Hoppas helgen blir underbar, med mat, godis och ägg samt allt annat som hör påsken till:-))!!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Psst har inget godis hemma och ingen har ringt på dörren= tur det....
    Så skönt att ha lite egentid, inte fel vännen. Skulle behövas här med. Ha nu en riktigt bra påsk/ Kramkram A

    SvaraRadera
  4. Det där med godiset har jag svårt med, det var nära att allt försvann igår :) Glad påsk! Hoppas du och familjen njuter av ledigheten!

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Nu har jag gjort det oxå:) Sorry:)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails