måndag 5 april 2010

Vårtecken - vecka 6

Veckorna rullar på och nu är det april. Det är ingen konstigheter längre att hitta vårtecken.



Vårens högtid, påsken, har bjudit på ett underbart väder. Påskafton firades hos syter med familj där både ägg och godis lätt slank ner i magen. Det var en dag full med vårtecken; folk var ute i trädgårdar och jobbade, tussilago vid väggrenen, träningscyklister var ute på vägarna samt en utav mina favorit plantskolor förberedde sig inför säsongsöppning.


Promenad i skogen i det underbara vädret. Det är inte så grönt i skogen men det är på gång. Myrorna jobbar flitigt i stacken där solen värmer på riktigt skönt.

Det blir många bäckar efter den snörika vintern som varit.
Promenaden blev som vanligt, jag virrade bort mig och hade för en stund inte en aning om var jag var. Men det är inget vårtecken för det händer mig året om... 


Titta in på Humlebacken för att se vårtecken i övriga delar av landet!

3 kommentarer:

  1. Härligt. Här snöade det i morse =(

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om att det inte är någon konst att hitta vårtecken längre - men inte desto mindre kul för det. Härliga bilder med porlande vatten, myrstackar och annat. :-)

    Vad märkligt det måste kännas att vara utan familjen i fyra dagar. Starkt av dig att du tog dig den tiden, för jag gissar att det eviga mammasamvetet försökte sätta stopp för planerna. Lätt att känna sig oumbärlig och tro att man inte ska klara sig utan barnen. Förstår precis vad du menar med att det är väldigt mycket man aldrig hinner med så här i småbarnstider. Allra minst sig själv. Känner mig riktigt inspirerad att se till att få lite Malin-dagar snart. :-) Bara för mig...

    Underbara bilder i Välkommen hem-inlägget förresten.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Gillar nya stilen på bloggen också förresten. :-)

    Det var mitt sista förresten för idag. :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails