måndag 19 april 2010

Vårtecken - vecka 8


För mig och min familj är april och våren full av födelsedagar. I helgen inleddes denna period utav  födelsedagsfirande vilket alltså är ett riktigt vårtecken för mig. I dagarna två firandes min söta systerdotter. Ballonger, serpentiner, tårtor och fiskdamm... lyckad helg med andra ord. 



De färgglada prickarna borta på fotbollsplanen är veckans andra vårtecken. På vår balkong (som nu är riven ) brukar vi sitta varma vår- och sommarkvällar och njuta utav tillvaron med ljud av fotbollsmatch med hejarrop och domarens visselpipa i bakgrunden. Nu är de alltså igång igen, fotbollsspelarna, dock ganska påpälsade i dessa kyliga vindar. Men ändå ett säkert vårtecken!

5 kommentarer:

  1. ???? Jag måste vara helt väck men jag har alldeles missat din tävling. Mmmmm många vårtecken är det, t om fotbollsspel hihi. Kramkram Anne

    SvaraRadera
  2. Jag älskar doften av nylagt fotbollsplans gräs och det är ett säkert vårtecken för mig. Galet va?!

    SvaraRadera
  3. Nu ÄR det en härlig tid :-)
    Gick toppen bra att lämna Luran och klappade händerna av lycka när hon såg dagiset, skönt, var sååå rädd att det skulle bli jobbigt. Hoppas solen lyser på dig, kram! <3

    SvaraRadera
  4. Även här går april i födelsedagarnas tecken, minstingen i familjen fyllde 5 för någon vecka sen och det har varit firande efter firande.
    Hoppas ni haft en fin och solig dag :)

    SvaraRadera
  5. De första fotbollsspelarna är helt klart vårtecken - även om de är rejält påpälsade i början.

    Men nu vill vi ha våren tillbaka... Det snöade här idag. Snö... Snyft! :-)

    Känner igen det där med för mycket att göra. Strunta du i oss andra ett tag och titta in igen när du har tid och lust.

    Kram Malin

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails