torsdag 20 maj 2010

Njut en stund

Bild: egen.

Här har ni den tredje och sista trädgårdsskylten från Marits vita skrin. Dagens skylt, och nyhet, har budskapet "Njut en stund". Kanske bra för vissa att ha som en liten påminnelse så att man inte bara ser trädgården som jobb och en massa måsten.
Kanske att jag själv ska behålla en skylt och hänga upp med tanke på min sambo. Igår när han kom hem från jobbet lovade han sig själv att sitta ute hela kvällen och bara njuta...3 minuter efter stod han i grönsakslandet och planterade och grävde. Men sanningen är nog den att det är då, när han har fingrarna i jorden, som han njuter som mest.

När njuter ni som mest i er trädgård? Är det med trädgårdsarbete eller kanske en god bok eller grillning med goda vänner? För egen del är nog den bästa stunden då vi äter frukost ute en tidig sommarmorgon, då luften är frisk och allt är stilla och man vet att man har en härlig sommardag framför sig.  

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Jo mina odlingslådor verkar allt hålla kanske tre år sådär på ett ungefär. Dom äldre jag har går in på sin tredje odlingsäsong nu och kanske kan de hålla ytterligare ett år. Jag flyttar ju plats för att få lite rotation på jorden, växelbruk, du vet!
    Fina skyltar har du!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Älskar Marits skyltar! Och denna har ju ett fint budskap dessutom. Tror jag ska trycka den texten på en stol... Massa kramar!!!

    SvaraRadera
  3. En god bok, definitivt. Och sällskap med vänner och god mat. Ha det gott vännen/ Kramkram Anne

    SvaraRadera
  4. Säger som Anne, en bra bok slår allt!! Jag är en bokmal av rang, det bästa jag vet:-)

    Här är det fortfarande sjukt, suck, men men, hopp om livet *ler*

    Ha det bäst vännen!

    Kramkram Sofia

    SvaraRadera
  5. Fin skylt - och verkligen något som man kan behöva påminnas om ibland. Det... och mycket annat.

    Jag njuter absolut av att arbeta i trädgården, men visst skulle det vara skönt att även ha tid till att slå sig ner i en skön stol med en bok - men det blir det sällan tid till tyvärr.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails