måndag 10 maj 2010

Vårtecken - vecka 11

Bild: egen

Tanken den här veckan var att visa vårtecken från Lisebergs trädgårdsmässa som var i helgen. Men eftersom vi fick vända hem igen redan på Lisebergs parkering med en magsjuk dotter och en besviken son får det bli vårtecken från vår egen trädgård istället.
Det känns dock inte fy skam då trädgården börjar bjuda på riktigt mycket grönska och en härlig färgpalett av blommor. En utav våra Magnolior har börjat blomma och vi njuter så utav vårt lilla träd.
Äppelträden börjar explodera av små blad och ett utav dem börjar visa små blommor. Jag älskar verkligen våra äppelträd och håller tummarna för att de ska ge oss en riklig skörd i år också.

Bild: egen

Nu är det inte många veckor kvar utav Humlebackens vårteckensutmaning. Det är beslutat att köra den maj ut vilket inte alls känns fel med tanke på att våren har varit lång i år och sommaren inte verkar vara på gång riktigt än.

10 kommentarer:

  1. Så jobbigt med magsjuka. Jag hoppas att det ska gå över fort fort. Bilderna är väldigt vackra.

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Äppelblom är verkligen underbart. De gläder verkligen hela säsongen - fruktträden.

    Så trist med magsjuka. Man kan ju tycka att det borde vara över nu, men det tycks aldrig vara över den här säsongen.

    Hoppas att ni kryar på er!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Fy för magsjuka!!! Desto härligare med de blommande och knoppande träden, så ljuvligt, iaf om man slipper pollenallergin ;-P Kram

    SvaraRadera
  4. Jag var på Liseberg igår eftermiddag! Hade hoppats på lite fynd, men jag tyckte det mesta var dyrt... :S

    Tråkigt med magsjuka, hoppas ni inte blir smittade allihop.

    Jag hoppas att min stjärnmagnolia ska slå ut snart oxå!

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  5. Jag skrev precis en lång kommentar sen försvann allt:( Jag börjar om från början...Jag blir avundsjuk på ditt magnoliaträd, jag tycker de är så vackra.

    Jag har missat att svara på din fråga på min blogg gällande om Ilva tänkt öppna butik i Göteborg! Det har talats om en ny butik men det är inget som är bestämt. Troligtvis blir det i Sthlm eller i Gbg då. Jag håller givetvis tummarna för Göteborg:)

    Kram Josefine- at home

    SvaraRadera
  6. Hej vännen! Härliga bilder du visar!! Men mindre roligt med magsjuka, fy stackars er, ni har verkligen osis i er familj med alla sjukdomar! Hoppas ni (dottern) kryar på er/sig bums! Ha det gott! Stora kramen Sofia

    SvaraRadera
  7. Hm ja det var ju synd att ni inte kom iväg, men tyvärr kan man ju inte råda över det där hemska. Hoppas att ni mår bättre nu och att alla inte fick det, inget kul....Kramkram Anne

    SvaraRadera
  8. Så fina bilder du visar=)Mindre skoj med magsjukan...Ha det gott/Annica

    SvaraRadera
  9. Hejsan.

    Härliga bilder.

    Men stackars er att tvingas vända utanför Liseberg.
    Förstår er besvikelse.

    Hoppas dottern mår bättre nu igen, och att ni andra klarat er!

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  10. Vilken otur med maginfluensa.Trädgårdsmässa på Liseberg låter annars mysigt. Men du hittade fina kort i din egen trädgård.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails