måndag 24 maj 2010

Vårtecken - vecka 12



Bild: egen.

Så var det då näst sista veckan på Humlebackens vårteckenutmaning. Veckan som varit har bjudit på sommarvärme och en riktig explosion i trädgården. Nu är det så MAKALÖST vackert ute och jag önskar så att jag kunde stanna tiden. Både äppel- och plommonträden är fulla utav blommor och syrenen är på bristningsgränsen. Det doftar underbart och om kvällarna sitter jag bara ute i trädgården och njuter. Efter den långa vintern med många sjukdommar så är det här precis vad man behöver.

Bild: egen.

Det är många vårblommor som växer vilt i vår trädgård och det är verkligen sicksack som gäller när vi klipper gräsmattan. Lilltjejen har börjat intressera sig för blommorna nu också. Hon går och vattnar dem (och sig själv) och plockar små buketter. 

Bild: egen.

Jag visade vår stjärnmagnolia för någon vecka sedan. Den tappade de sista blommorna i helgens kraftiga åskoväder men nu har vår rosa magnolia börjat blomma. Jag är så glad över dess blommor då den fick ett riktigt tufft första år med angrepp av rådjuren. 

4 kommentarer:

  1. Oj så underbar er trädgård är, lovely!!!
    Och nu har jag sträckläst loppisboken som dessvärre var en besvikelse, inget nytt under solen där inte, hade gärna haft lite mer tips... Kram, hoppas du får en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Håller med dig... det är en underbar tid ute nu!
    Man vill inte vara inomhus, jag sitter ute på kvällarna och bara andas, så många dofter.

    Tänk om man kunde stanna tiden lite nu...

    Ha en fin kväll,
    stor kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Vad fint ni har det med staketet och stenarna framför. Hoppas din Magnolia får slå ut i fred utan åskskurar. Kanske man kan få se en bild på den utslagen nästa vecka? Ha en njutningsfull vecka. (Hmm ett försiktigt litet påpekande...det är den 13:e veckan tror jag med vårtecken)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kanonfina bilder på härliga vårtecken du har fångat!!:-) Här har det varit si och så med vädret idag, vill ha tillbaka vääärmen!!

    Må gott vännen!

    Kram♥

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails