måndag 31 maj 2010

Vårteckensutmaning - final

Bild: egen.

Så var det då sista veckan och alltså final utav vårteckensutmaningen. Tyvärr blir det ingen storslagen final då jag har legat sjuk i några dagar och har varken haft ork eller inspiration till bloggen. Men i dag har jag fått hjälp av min sambo som varit ute i trädgården och tagit lite kort, tack snälla!

Förra veckan skrev jag om hur underbara alla blommande äppelträden är, i dag visar jag en annan favorit, syrenen! Inget slår doften av syren och det är många barndomsminnen som väcks till liv från bland annat skolavslutningar.

Självklart kunde inte sambon motstå att ta kort på hans nya skötebarn, vinrankorna. Vid vårt besök på vingården i Klagshamn, som vi gjorde i höstas, beställde vi 4st Solaris samt 4st Rondo. Tanken är att dessa ska kunna ge oss lite gott vin om några år. Många ifrågasätter om det verkligen går att göra vin här i Sverige men efter vårt besök på vingården är min sambo övertygad och inspirerad till max.
Växer gör de iallafall och till sommaren ska de få en spalje.


Bild: egen.

3 kommentarer:

  1. Åhh så mycket fint jag har missat här medans jaghar varit bort!! Du tar så vackra bilder, en fröjd för ögat!:-)

    Må gott vännen!

    Kramkram Sofia

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Tack för dina alltid så rara o vänliga kommentarer, skriver mer en annan dag....Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    Tråkigt att du varit sjuk....
    Hoppas du mår bättre.

    Lycka till med vinplantorna...ska bli kul att följa.

    ha det gott vännen,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails