torsdag 3 juni 2010

Jag har det ju faktiskt himla bra!

Bild: egen.

Brunt bomullsband. Säljes per meter.

Tiden flyger i väg som vanligt, men hellre det än att det går för långsamt. Och det är väl ändå ett tecken på att man har det bra?
För bra har jag, lever ju faktiskt i mina drömmar just nu, fast jag inte riktigt har fattat det själv. Jag är dålig på att stanna upp och uppskatta det jag har utan strävar hela tiden framåt och tänker på vad jag skulle kunna göra. Jag har bestämt mig för att försöka sänka mina krav och börja njuta. Jag beundrar verkligen de männsikor som lyckas vara riktiga livsnjutare.
Jag får ta små steg i taget, i dag ska jag radera hälften av mina punkter på min lååånga att-göra-lista hade jag tänkt. Allt måste inte vara perfekt...

Har du några tips på hur man sänker alla krav och måsten?

8 kommentarer:

  1. Precis så tänkte jag igår! Jag valde att hellre vara ute i trädgården än att handla, städa och laga middag. Den här härliga perioden är snart över... Tiden bara rusar iväg nu!

    Jag har inga tips, men att intala sig att inte allt måste vara perfekt är en bra sak att börja med...

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig=)Tränar varje dag på att njuta av nuet...Inte helt lätt om man har tankar och ideer som bara måste förverkligas. Ha en fin kväll/Annica

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! :)
    Usch jag är kass på det där...
    Jag vill göra så mycket.
    Nästa vecka är det skolavslutning och jag och en annan mamma har bestämt att vi ska fira in sommaren med barnen som vanligt med JORDGUBBSTÅRTA! Men vi har mycket att göra båda två och att BESTÄLLA en tårta känns inte så kul. Vill ju baka själv.
    Men ska man stå sent en kväll när man är sådär trötter och baka bara för man ska..?! Neee, det faller ju då. Fattar du?
    Jag måste med dra ner på den där listan.
    Och du har rätt - allt behöver inte vara perfekt. När jag var ute och sprang idag så var diket fullt med liljenkonvaljer. Jag tänkte att det skulle jag ju passa på att plocka nu till helgen när vi ska ha gäster, för när ska jag annars ut till skogs och hinna det..? Men det gick ju inte. Jag var ju mitt upp i ett löppass och kunde inte sinka min tidtagning - herreguuud!... GAAHH jag blir tossig på mig själv!!

    JAG VILL MED SÄNKA MINA KRAV OCH MÅSTEN!!!!
    Kommer du på nåt bra...hjälp mig!

    STOOOOR kram

    SvaraRadera
  4. Fressten!
    Har du en sån skylt till källaren som du har till WC??!!
    JAG VILL HA!!!

    :)

    Ska gå in och kolla...

    SvaraRadera
  5. Kloka ord du skriver! Känner igen mig mycket i det oxå, man har för höga krav på sig själv och strävar alltid efter nåt bättre fast man borde njuta i nuet istället!!

    Ta hand om dig vännen!

    Kramkram Sofia

    SvaraRadera
  6. Sitter i samma sits som du så jag är inte rätt person att komma med råd, suck och suck igen. Ha det gott vännen/ Kramkram Anne

    SvaraRadera
  7. Klokt och bra skrivet.
    Man vill ju både vara ute njuta av vädret samtidigt som det finns tusen saker inne att göra. Jag har också en lång lista.

    Men som du säger, allt måste inte vara perfekt. Kanske dags att göra en tavla med de orden på?

    Ha en lugn och bra dag!
    Agneta

    SvaraRadera
  8. Jag beundrar dem som vågar leva sin dröm... :)
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails