måndag 7 juni 2010

Spännande och osäkert

Bild: egen.

Tänker tillbaka på hur det var för ett år sedan. Då hade jag fått mina första leveranser och jag jobbade för högtryck inför starten av webbutiken. Det var så mycket som var nytt och osäkert.
Nu sitter jag här, ett år senare, och har svar på några utav mina tidigare frågor men är fortfarande väldigt undrande över framtiden. Man har ju ingen aning om vad som händer framöver vilket ju känns jobbigt för en kontrollmänniska som jag. Men än så länge har det varit över förväntan och jag håller mina tummar för att webbutiken ska finnas några år till. För det här är så spännande och underbart och det är nästan så jag undrar om man kan kalla det för "jobb" när man har så här kul...

Nu åter till bildredigering, perfekt sysselsättning en sådan här mulen dag!

8 kommentarer:

  1. Ja, kan tänka mig att du har ett kul jobb... Får man vara nyfiken och undra om du enbart har webbutiken eller om du även har något annat jobb vid sidan av? Kram

    SvaraRadera
  2. Vid årsskiftet sa jag upp mig från min tidigare tjänst på Mio. Så jag har med andra ord "bara" detta jobb. Men det kräver mycket tid, blir bra mycket mer än 40-timmars veckor.

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    Jättekul att det går så bra med din webbutik.
    Önskar dig all lycka, det är få förunnat att jobba med något man älskar.

    En näsvis fråga?
    Du behöver inte svara...då låtsas vi som inget.
    Går det att leva på inkomsterna från en webbutik?

    Kan tänka mig att det är svårt ,särskilt i början...innan man byggt upp en kundkrets.

    Ha en bra kväll (och hoppas du inte tog illa upp),
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Svårt att svara på om det går att leva på inkomsterna från en webbutik. Jag har inte räknat med att ta ut lön det första året utan i stället bygga upp ett sortmient. Men sedan har jag givetvis räknat med att kunna ta ut en liten slant. Får se hur det går...

    SvaraRadera
  5. Håll ut vännen. Du har en jättefin webbutik och jag kommer nog snart att "behöva" ( men en positiv touch) handla av dig hihi. Hon är ljuvlig, visar precis på bild sitt missnöje över något hihi och som din man säger typiskt tjejer...
    Stor

    SvaraRadera
  6. Klart att webbutiken kommer finnas många år till, den är ju så fin och har så många fina och 'starka' produkter!!:-) You go girl!!
    Stora kramen Sofia

    SvaraRadera
  7. Tänk vad roligt att det går bra!
    Fortsatt lycka till!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Tycker att du är otroligt modig som ger dig på att följa drömmen och starta eget. Håller alla tummar jag har för att det ska fortsätta gå bra!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails