torsdag 23 september 2010

Ett & noll


Dagens nyhet i webbutiken: Vacker blomspruta från danska Bloomingville. Blomsprutan är i glas och är mycket dekorativ att ha ståendes framme.

Hej på er! Här är det segt idag, det är mycket som känns motigt just nu och det är bara att bita ihop. För det är ju så här jag är: ena dagen går jag på lyckorus och tycker allt är toppen medan jag andra dagen tycker det känns så tungt och jobbigt. En ett & noll-människa helt enkelt! Min sambo är tvärtom - där är det 0,5 hela tiden. Varken super glad eller jätte ledsen. Ibland kan jag tycka att det är lite frustrerande att han inte kan visa mer känslor medan han nog tycker att jag ibland visar för mycket känslor. Vi är helt enkelt olika och tur är väl det, tillsammans blir vi en bra kombination!

Antar att jag inte är helt ensam om att vara en ett & noll människa med tanke på att Bo Kaspers Orkester faktiskt gjort en låt om detta. Och även de verkar tycka att det går bra att leva tillsammans trots att man är olika. 


Och fästan det är upp och ner
Kan jag ändå konstantera
Att vi får varann att le
Att det verkar att fungera


Vilken typ av humörs-människa är ni?

5 kommentarer:

  1. Fasiken vilka fina bilder du tar!!! Så inspirerande!!!

    Jo, jag är också en känslomänniska, men kanske mer ETT hela tiden... =O

    KRAM

    SvaraRadera
  2. ja här är vi oxå olika och tur är väl det för vi kompletterar varann bra på det sättet, hihi...jag är ju inte den lugna iaf...*ler*

    idag kom fakturan, tack!:-) ska betalas pronto;-))

    kraam s.

    SvaraRadera
  3. Jag är precis som Du vännen....Antingen eller!!
    F och jag är också olika! Fniss!

    Önskar dig en Trevlig helg!
    Kram T

    SvaraRadera
  4. Hej Jenny!

    Jag är också en känslomänniska men det är mestadels ett för mig. Å andra sidan blir det också väldigt tydligt då det blir noll eftersom min omgivning är mest van vid att se mig på gott humör och full av energi.

    Jag och maken är också olika och tur är väl det. Tror att det hade varit trist att vara gift med någon som var precis som jag med alla mina fel och brister. Jag hade blivit vansinnig. ;)

    Ha en härlig hösthelg och sköt om dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Humör har jag gott av, alla de sorter ;-)
    Önskar dig en fin dag å en trevlig helg <3 KRAM!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails