onsdag 29 september 2010

Första frosten


När jag satt och gjorde min beställning från Bloomingville föll jag pladask för den här lampan. Jag tyckte i och för sig att den var mer åt det svarta hållet i katalogen än vad den är i verkligheten men snygg är den och jag älskar formen på den. Den här blir ett givet val till mitt nya arbetsrum (som aldrig kommer att bli klart).

Vilket underbart höstväder vi har! Blir ju bara så lycklig över den här solen. I natt hade vi den första frosten. Jag som inte tagit in pelargonierna än... det får bli lite trädgårdsarbete i eftermiddag tror jag. Trädgården skriker verkligen efter oss nu. Gräsmattan är täckt av äpplen som ska plockas upp och det är en hel del som måste in.

Har ni höststädat i trädgården än?

7 kommentarer:

  1. Hej!

    Nu hittade jag ett litet guldkorn:-) Gillade din blogg! Jag har endast lärt mig följarsystmet från Google, så jag hade gärna lagt till dig där om det funnits möjlighet:-))

    Ville i varje fall bara säga heeej, då jag kikat runt lite idag:-) kram Hillevi

    SvaraRadera
  2. Vi har underbart höstväder i Malmö också:-) Jag har dock varit inomhus hela dagen på Ilva. Jag jobbar kvar där även fast jag ska starta eget. Jag arbetar bara deltid så det är bra att ha en extra inkomst.

    Tyvärr har jag ingen trädgård så det blir inte så mycket fix utomhus! Jag har dock köpt nya växter till krukorna inomhus:-)

    Kram Josefine- at home

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart med den första frosten, älskar det den gör med gräs å frökapslar... Sååå vackert. Så här städas det inte i trädgården, mycket får stå kvar å bli kosntverk! Ha en fin kväll <3

    SvaraRadera
  4. Mmm jättefin, förstår att du gillar den:) Frosten har inte kommit hit ännu. tack och lov. Mmm man skulle nog behöva åka iväg någonstans. Men det får bli senare. Kissen är urgo, lätt att glömma dom ibland hihi. Stor kram A

    SvaraRadera
  5. åhhhh vilken underbar lampa den hade jag inte sagt nej till i heller :) ja vilket underbart väder vi har haft

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. wow vilken snygg lampa!! den gillade jag massor, kanske ett alternativ till vårt kök, hehe...

    ha en lovely dag vännen!

    kraam s.

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Vilken otroligt bra bild på den snygga lampan....Snyggt!

    Vad roligt att få se en bild på bloggerskan också.....

    Hoppas att du får en fin höstdag i trädgårn!
    Kram Therese

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails