fredag 8 oktober 2010

Trappa



Tankar och funderingar kring renoveringen fortsätter. I dag är det fokus på trappen som på något sätt ska få sig en omgång. Hallen målade vi vit förra helgen och vår trapp sticker nu ut extra mycket med dess bruna och gröna plastmatta. Även här är ju vitt ett säkert kort men sambon vill helst ha något som bryter av från allt det vita.

Antar att jag har ett tag till på mig att tänka då vi först måste slita loss all plastmatta och sedan slipa alla steg... jag kommer att hinna ändra mig många gånger.

7 kommentarer:

  1. Exakt samma tankar här!!
    Såg något fräckt inne hos Anna-Malin, med bloggen Helt Enkelt, igår. Hon hade målat som en svart matta i trappan och jag började också fantisera om något annat än bara vitt...

    Trevlig helg!!

    SvaraRadera
  2. Jag har en äcklig brun trapp som väntar på en renovering, så all inspiration är välkommen, så dela gärna med dig mer ;-) Ha en fin dag å en trevlig helg! KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej Jenny!

    Det är roligt att renovera och fixa. Jobbigt också och arbetsamt men allra mest är det roligt. Iallafall om man är nöjd med resultatet efteråt. ;)

    Det är kanske bra att du har lite tid på dig att bestämma dig. Ibland kan man behöva just det. Tid. Tid att känna efter vad det är man verkligen vill ha.

    Lycka till med era projekt och ha en riktigt fin helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. vilken underbar bild. Vad häftigt att måla dit ord på varje steg . Under min kategori Lyxiga Hem hittar du ett vitt hem där dem målat mitten på trappan i en brun sliten nyans :)

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  5. Ibland är det bra att det inte går så fort så man hinner fundera ordentligt!
    Annars låter det snyggt med vitt.

    Ha en skön helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  6. MMM det där med trappor håller jag också på med:)Vitt skall det bli men nu är jag inne på att måla räcket svart och trappstegen svarta eller bara trappräcket??? Det snurrar hihi/ Stor kram A

    SvaraRadera
  7. Härligt! Låter som eran trapp ser värre ut än vad vår gjorde :) Det är skönt att trappen är ett avslutat kapitel ;) Nästan... Har inte bestämt vilken färg räcket ska ha än.

    Ska bli kul att se hur trappen blir sen när du har bestämt dig!! ;)

    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails