måndag 15 november 2010

Julplanering


Dagens nyhet i webbutiken: GOD JUL skylt i cremevitt från danska Bloomingville.

Så har vi då återigen påbörjat en ny vecka. Nu är det faktiskt lite mindre än två veckor kvar till första advent.

Sonen är så förväntansfull inför den stora dagen och mötet med jultomten. Själv hinner jag inte riktigt med just nu. Tiden innan jul går så snabbt, det är årets bästa tid för butiken samtidigt som det är mycket att planera och fixa privat. Sovtimmarna blir allt färre för varje vecka. Sova får vi göra sedan, när julledigheten kommer. 
Hur som helst så är det en underbar tid just nu. Önskar faktiskt att det kommer lite snö så man får den rätta känslan. Annars gör jag vad jag kan, julmusiken spelas för fullt då jag packar ordrar. Glöggen värms och vi njuter av smaken av jul. Ljus tänds i massor och gör att jag faktiskt kan njuta utav mörkret. Planerandet av julklappsinköpen är igång och julbakningen ska påbörjas i helgen.

Snart börjar nedräkningen på riktigt!

4 kommentarer:

  1. Åhh Jenny, du ligger verkligen före mig med julen!!! Jag har inte ens börjat tänka på den:(
    Låter som att min ugn är som din så jag skall mixtra lite med graderna när jag testbakar. Hoppas att du mår bra. Ha det gott/ Kram A

    SvaraRadera
  2. Hej!

    jag har inte druckit glögg ännu, men i alla fall bakat pepparkakor!

    De där skyltarna har jag också köpt in.

    Och angående julen, jag borde verkligen börja köpa julklappar och fixa kalendern...*hjälp*...
    På nåt sätt löser det sig ändå för det mesta!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket härligt julmys du har Jenny! Nu blev jag inspirerad att dra på lite med julkänslan jag med. Det har blivit lite julkänsla här och lite där men inte riktigt så att man känner att det har satt fart. Kanske dags att ändra på det nu och lägga i en högre växel. ;)

    Glöm inte bort att sova ordentligt. Jag vet hur det är när man har hur mycket som helst att göra och timmarna inte räcker till. Då är det så lätt att dra ner på just sömnen och det går ett litet tag men inte länge alls. Och det kan få förödande konsekvenser. Det vet jag tyvärr av egen erfarenhet. Så lova mig att inte dra ner på sömnen. Den måste du ha. Den är faktiskt viktigare än något annat.

    Ta hand om dig i din julstuga och ha en riktigt fin vecka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Oj va du är ute i god tid, jag fick hicka nu när du skrev att det snart är advent...ups!
    Du får inte glömma bort att sova, det är viktiga saker:) kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails