söndag 14 november 2010

Vecka 45 SÖNDAGSBILDEN

Bild: egen.


Fars dag. Här firas inte den dagen så speciellt mycket. Frukost på sängen blev det dock och en "världens bästa pappa"-vimpel som jag och barnen gjorde. I vimpeln skrev vi ner fem anledningar till varför just han är världens bästa pappa. Kul att höra vad barnen värdesätter mest.

- Du är duktigare på att trolla än mamma. En gång trollade du bort en kanin och den var helt borta!
- Du är bäst på att laga mat. Ibland är det äckligt och ibland är det gott. Igår var det min favorit mat.
- Du är bäst på att bygga. Du gräver och målar mammas rum och bli svettig, det är bra.
- Du är bäst på att tända brasan.
- Du är bäst på att hitta nappen (lilltjejen kom med ett bidrag också).

Själv så har jag uppvaktat min pappa med ett telefonsamtal till Spanien. Grattis igen pappa! Givetvis hör ju även du till "världens bästa pappa"-skaran. Tycker nog att du gör rätt i att fira dagen med sol och bad på en varmare plats än gråa och regniga Sverige men det ska bli jättekul att få hem er snart!

3 kommentarer:

  1. Så fin vimpel! Kan tänka mig att han blev väldigt lycklig. Själv skrattade jag gott och undrar var han gjorde av kaninen...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad gulligt! Pappa måste blivit riktigt glad att få en sån fin vimpel och så söta ord från barnen!

    Våra pappor blev inte särskilt firade, de fick varsitt lottpaket :) Min pappa fick sitt i förskott och J:s pappa i efterskott... Men de blev nog glada ändå.

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  3. Det här var nog den finaste farsdags-present jag hört talas om!! Blev alldeles varm i hjärtat!

    Visste inte att det där var marmeladglas... vi har ett sådant här hemma och jag gillar det jättemycket!

    Sju månader till den stora dagen... huj vad spännande!!

    Ha en fin vecka vännen! KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails