söndag 21 november 2010

Vecka 46 SÖNDAGSBILDEN

Bild: egen


I morse vaknade jag med en härlig känsla av att vi hade en riktigt bra dag framför oss. Barnen gav oss sovmorgon, bara en sådan sak är ju värd att vara GLAD över en hel dag efteråt!

Att sedan sambon målar och fixar får mig att bli så GLAD. Nu börjar det äntligen bli lite ordning i vår matrumsdel. 

Sonen och jag har bakat kladdkaksmuffins - sonen njöt och gjorde genast en beställning på dessa muffins till sitt kalas. Att det är hela 7 månader kvar till kalaset finns nog inte riktigt med i hans tankar. Men att han planerar och engagerar sig gör mig GLAD. Lilla grabben börjar bli stor!

Lillasyster går omkring med sin handväska och dockvagn. Handlar mat och lämnar dockan på dagis. Byter blöja på dockan som kissar på sig var femte minut. Hon är helt inne i sin värld och det gör mig så GLAD att hon sysselsätter sig och tar hand om sin docka på bästa sätt.

Själv så har jag pysslat och planerat vardagsrumsväggarna som ska få sig en omgång. Och lyckan när man väl kommit på något som känns rätt är stor. Sådant gör mig riktigt GLAD

8 kommentarer:

  1. Visst finns det mycket att vara glad för! Det gäller verkligen att se det där man har framför sig och kunna glädjas, inte alltid det lättaste, men ibland bara inser man...

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  2. Hi hi och du gör mig ständigt GLAD med härliga inlägg och foton, samt alltid lika goa kommentarer <3 Önskar dig en verkligen GLAD måndag och vecka!!!! Antar du har mer än fullt upp nu i julruschens tecken... KRAM

    SvaraRadera
  3. Å så härligt att vara på bra humör! Jag blev till och med GLAD av att läsa ditt inlägg. Tack Jenny! Nu kommer det gå mycket lättare att putsa fönster idag!

    Det ska bli kul att se ert matrum sen när det är klart!

    Kaklingen höll oss sysselsatta större delen av helgen, men det är inte fogat än. (Imorgon!!) Vi får se hur slutresultatet blir. Det var svårare att kakla än vad jag trodde!

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  4. Vad GLAD jag blir av att läsa ditt inlägg! :) Tack för att du delar med dig av all positiv energi. Härligt!

    Vi har precis kommit hem från en veckas resa till Provence - därav har det varit lite dött på bloggen. Det var härligt att samla ny energi och inspiration!

    Tusen tack för din kommentar hos mig. <3
    Ha en fin kväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Härlig bild och ett härligt inlägg,kul/Annica

    SvaraRadera
  6. Vilken kul bild! Låter som om du hade en toppendag igår. Vissa dagar är verkligen harmoniska med lagom mix av (kul) arbete och vila. :-)

    SvaraRadera
  7. vad underbart att läsa :) skönt när det blir sånna dagar istället för allt man annars gnäller över. Hade också en bra och glad dag igår :)

    Kramar Malin

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails