tisdag 28 december 2010

Rött byts till vitt


Nu blickar vi fram emot nyårsafton och jag antar att det är många som sitter och planerar menyn för fullt. För det är väl det som denna högtid handlar mycket om - mat, dryck, dukning samt givetvis sällskapet.
Dukningen känns alltid lite extra roligt. Det känns underbart att byta ut det röda mot vitt och påminna sig om att vi nu går mot ljusare tider. Så fort julen är förbi blir vårlängtan så ofantligt stor. Nu längtar jag efter att planera trädgård och jag dras till vitt och pastell. Men än är det några månader kvar till våren och det är väl därför januari, februari och mars känns som väldigt långa och ganska tunga månader. Vi får hålla tummarna att snön försvinner snabbare än förra vintern iallafall. 

5 kommentarer:

  1. Hej JENNY!

    Jag brukar skifta lite bland leverantörerna för ofta liknar ju förra säsongen den nya... vad gäller Lisbeth Dahl så handlade jag av dem i våras, mycket mycket fint, men inget i höstas, så därför kanske det är dags nu inför vår/sommar igen.

    Ja,- hoppas, hoppas att våren inte ligger alltför långt bort!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  2. Hej hej!

    Åh, jag känner som du. Nu vill jag ta ut julen! Fast... jag har inte så mycket julsaker i år. Jag har satsat på att skapa julstämning med vitt, naturmaterial, silver och grått/beige. Då blir man inte så fort trött på det. Fast jag skulle gärna vilja ha in lite vårfärger nu... och framför allt VÅRBLOMMOR! :) Ut med julblommorna och in med vårblommor.

    Hoppas ni haft en mysig jul!
    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  3. Jag längtar mig blå efter krispiga vita tulpaner, måste se om det finns hemma hos vår lilla blomsterbutik... Vore fint till nyårsdukningen ;-) KRAM <3

    SvaraRadera
  4. Ja visst ska det bli härligt att få plocka in lite tulpaner snart...jag tjuvstartade lite med en bukett ranunklar och tulpaner redan innan jul. Hihi

    Ha en härlig nyårshelg
    Kram

    SvaraRadera
  5. Håller helt med dig. Här börjar våren på lördag! Punkt slut. Det heter ju vårtermin... hihi...

    KRAM vännen!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails