tisdag 7 december 2010

Tisdagstema v.49 JULFÖNSTER

Bilder: egna

Tisdagstema från Inspiration Fabriken den här veckan är JULFÖNSTER.

Kom äntligen iväg till plantskolan i lördags för att köpa lite julblommor. Hyacinter är min absoluta favorit. Blir nostalgisk av den doften och är det någon doft som verkligen får mig att tänka på jul så är det doften av hyacint.
Med följde även denna rumsgran som pryder sin plats så bra i fönstret. Vi har ju lite problem med julgran i det här huset. Det är så många konstiga vinklar och vrår vilket gör det svårt att få plats med en stor julgran. I år nöjer vi oss med en liten rumsgran på nedervåningen och så får barnen en egen gran på sitt rum istället. 

Vilken är din favorit bland julblommorna?

4 kommentarer:

  1. Oj vad jag har missat hos dig. Du är allt bra på att ta kort bara så att du vet det:) Min favorit julblomma? Amaryllis tror jag, som snittblomma. Kanske lite hyacint också. Ha det bäst stor kram Anne

    SvaraRadera
  2. Hyachint är favoriten, men är även glad i julrosen. Här har vi haft en tuff natt, bogge har sin första magsjuka.... inte kul :-( Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Tack för du tittar in till mig så ofta, jag uppskattar det jättemycket!

    Jag har varit dålig på att kika runt hos er nu när det har varit mycket sjukhusbesök o dyl....
    Men jag läser alltid era kommentarer o dom värmer mitt hjärta!

    När det gäller julblommor så älskar jag också hyacinter,(vita naturligtvis...fniss) men amaryllis är också ett "måste" för mig...
    Gärna snittamaryllis med poppel eller blåbärsris det är såå vackert....

    Hoppas att du får en fortsatt stämningsfull o fin vecka!

    Julkramar Therese

    SvaraRadera
  4. Hej Jenny!

    För mig vinner hyacinten varenda jul. För mig är den blomman jul på alla sätt och vis. :)

    Ha en fin kväl!

    Kram LOtta

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails