torsdag 2 december 2010

Vinterhem


Föll pladask för detta ursnygga vinterinredda hem. Matchar perfekt till vinterlandskapet som vi har för tillfället. Både snön och kylan fortsätter och vi myser inomhus med en massa tända ljus.
I morgon är det helg för övriga familjemedlemmar medan jag har mycket att ta igen efter veckans vabbande. Men helgkänslan infinner sig ändå och jag håller mina tummar för att barnen ger oss en liten sovmorgon i morgon.



Älskar verkligen allt med detta hem och bilderna från arbetsrummet får mig att längta efter ett eget ännu mer.

Till helgen blir det pepparkaksbak igen. I den här familjen går de åt snabbt! Väggarna och taket till vårt pepparkakshus som vi bakade förra helgen är också borta. Tänk att vi inte ens hann bygga upp huset. Nej, nya tag i helgen och då ska jag nog gömma undan kakburken.

8 kommentarer:

  1. Hej på dig!

    Pepparkakor har en strykande åtgång... Fast jag har förbjudit Eric att ge sig på att äta på pepparkakshuset..., han har kommit med förslaget givetvis!

    Det där arbetsrummet ser riktigt fint ut. Gillar mycket!

    Du undrade över korten på mig, det är antingen vår flicka som är 9 år (!) som tar dem eller min mamma. Jag instruerar dem, säger; stå där, ta hitåt osv..*haha*... Mamma sade idag; "Är du stylist eller?", när jag sade "men titta på det,- tänk på det, zooma lite, inte med den bakgrunden osv"... (Bossy typ?!)

    Men nån måste ju var stylisten! (fast jag är snäll, som dock vet hur jag vill ha det!)

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  2. Vilket ljust och fint hem! Gillade stubbarna som bord :)

    Imorgon ska jag börja med julbaket! Lussekatter och pepparkakor börjar jag med. Bakade en mjuk pepparkaka igår men den är puts väck idag... :)

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  3. Ja, verkligen fina bilder! En mysig känsla sprider sig rakt igenom datorn hit till mig, när jag ser dom. :-)

    SvaraRadera
  4. men åhh vilket vackert hem!! skulle kunna flytta in där vilken dag som helst!:-) hoppas allt är bra med dig vännen!! här är det fullt upp, puh!

    stor kram sofia

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt vinterhem! Enkelt och stilrent, men ändå ombonat och det gillar jag! Lycka till med bakningen ;o) Kram Lina

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Idag hämtade jag ut mitt paket som jag köpt hos er. Lovely! Ska piffa och fixa lite här hemma nu. :)

    Ha en mysig helg!
    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  7. Haha huset som försvann innan det ens blev ett hus =) Gulligt. Jag har mailat dig saffranskransen från Allt om mat. Såg din mailadress i kommentarsfältet och hoppas att det var ok?! Den med vitchoklad är en variant som jag har hittat på Arla. Lycka till med baket
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails