onsdag 12 januari 2011

Sagolikt vackert...



Oj, vilket sagolikt snölandskap vi vaknade till imorse. Träden blir magsika och ett härligt duntäcke på marken dämpar alla ljud. Visst är vårlängtan stor men hur mycket vi än önskar den så blir det inte vår i januari.
Och med snön blir ju barnen så mycket gladare. På rad, i varsin pulka, ska de åka till dagis - pulkorna binds fast med varandra och sedan kör tåget iväg. Själv har jag blivit utsedd till loket och få dra mina små passagerare. Framme vid dagis anländer två glada barn och en andfådd mamma som behöver bättra på sin kondition.


Vet ni vad jag ska göra nu? Jag ska börja packa upp dagens leverans från vår nya leverantör - Lisbeth Dahl. Det är ett under att jag har kunnat hålla mig ifrån kartongerna så här långt!


10 kommentarer:

  1. Så fina ljuslyktor! Vilken dröm att få plocka upp nya saker. Håller med ang vintern, det kommer inte att bli vår än och då kan det ändå få vara vintrigt med snö och gärna lite kallare.

    Må gott
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Vad gulligt...jag ser er framför mig...barn med rosor på kinderna och en glad men (trött) mamma.
    Härligt med små barn......

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt! Alla blir som barn på nytt med snön även om längtan efter värme är stor. Men allt har ju sin tid :-)

    Gillar ljuslyktorna - ljuvliga!

    Kramar Caroline

    SvaraRadera
  4. Hej JENNY!

    Vi ska lägga vår beställning till Lisbeth Dahl imorgon , jag älskar deras grejer, känns så lyxiga och feminina, lite lagom bling bling!

    Bla deras nyckelringar är ljuvliga, och paraplyerna...mmm...massor att bli förälskad i!

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Fina lyktor, och mysig blogg. Mitt första besök här.
    Tack för bra service då jag beställt från din Webbutik. Blev sååå nöjd med mina varor.
    Ha en skön kväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. men åhh så mysigt att packa upp nya varor, och lisbeth dahl dessutom, det är ju inte fyy skam direkt;-)

    ha en fin kväll vännen!

    stora kramen s.

    SvaraRadera
  7. Här har också kommit mer snö i natt och då blir det så otroligt vitt och fint.'
    Kram'
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Mysigt..........
    Fina lyktor.
    Ha det så gott.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  9. Jättefina ljuslyktor. Så kul att packa upp alla nya saker. Lisbeth Dahl grejerna blir man allt lite nyfiken på. :-)

    Själv börjar jag få nog av snön - men försöker att hålla det glada humöret uppe. :-)

    Pulkatåg låter mysigt!

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara lyktor!!! Måste vara en fröjd att omge sig med dessa härligheter!!! Stor kram <3

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails