tisdag 18 januari 2011

Tisdagstema v.3 MATTOR


Veckans tisdagstema i Inspirations Fabriken: MATTOR.

Lekmatta idag och kanske köksmatta imorgon. Den flyttas runt hela tiden och ger små förändringar i vårt hem.

Det är verkligen en fördel med tunna, lite mindre mattor; lätt att flytta, lätt att skaka och lätt att kasta in i tvättmaskinen. Och tvättmaskinen är väl just den plats den återkommer till oftast - bort med gårdagens matrester och kattens leriga tassavtryck. Annat är det med den stora ryamattan som vi har, den åker tyvärr inte ut alltför ofta utan ligger tryggt på sin plats och samlar damm...

4 kommentarer:

  1. Hej! Vilken UNDERBAR bild. :)
    Jag har inte hunnit med tisdagstemat idag... :( Nåja, får ta igen det sen.

    Kram från C

    SvaraRadera
  2. Smart och skönt med mattor som går lätt att flytta! Fantastiskt fin bild dessutom!

    SvaraRadera
  3. Jag är sugen att sy ihop flera små mattor till en stor... Men det är ett av alla mina projekt som stannat vid en tanke... *ler* Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Jag har tyvärr ingen möjlighet att besöka formex denna gång då jag har fullt upp på jobbet. Jag kommer dock åka upp till sthlm senare i vår men tyvärr är det ingen mässa då:-( Hoppas du får en inspirerande tid där!

    Ha en bra dag! Josefine

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails