torsdag 6 januari 2011

Tom på energi


Trettondagsafton idag. En dag utan leveranser annars en dag som alla andra. Låter kanske trist men så är det. Tanken var att kära bror med familj skulle komma på besök men fick för andra helgen i rad skjuta upp sitt besök på grund av sjukdommar och dåligt väder. Och visst känns det ändå skönt att de slipper den 6 timmar långa bilresan när man hör hur de varnar för vädret på nyheterna.
Hur är det med er andra, firar ni denna dag på något sätt?

Bilden ovan är så fantastisk och får mig att längta efter att plocka fram mina block och inspireras och ladda batterierna. Något som skulle behövas just nu då jag känner mig ganska tom på energi och idéer. De senaste veckorna har det känts som att dagarna tar mer energi än vad de ger mig...
Nu är det extra viktigt att greppa tag i de saker som gör mig extra lycklig; min älskade familj som ger mig så mycket kärlek, arbete och planering av webbutiken - för mig är det här världens bästa jobb och jag kan erkänna att jag är besatt av att alltid ha ett öga på vad som händer i butiken, trädgård - vår östra sida av trädgården planeras nu för fullt av mig och min sambo och det är ju så otroligt kul. Jag går nog igång mer på planerandet än vad min sambo gör medan han roas mer när det är dags att ta första spadtaget. Får se hur planerna blir, måste först leta efter mer inspiration. Kanske det kommer lite trädgårdsinlägg här på bloggen snart...

4 kommentarer:

  1. Hej Jenny!

    Verkligen ljuvlig bild...
    Inspirationen kommer och går...

    Idag har vi varit och åkt skridskor, bara tagit det lugnt. Igår firade vi ju jul (igen!).

    Jag har mailat dig!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  2. hoppas energin kommer tillbaka till dig snart vännen, men nu går vi emot ljusare tider och då blir ialla fall jag mycket gladare i själen, är sååå trött på snö och vinter nu!!:-(

    ta hand om dig!

    stora kramen s

    SvaraRadera
  3. Raring förstår precis hur du känner dig...Jag är likadan men snart kommer bättre tider för oss eller hur? Eller? Jooo dååååå....Men tur att vi har snön så att det blir ljusare annars skulle det vara bedrövligt. Ta hand om dig vännen/ Kram A

    SvaraRadera
  4. Hej Jenny!

    Du har så rätt, bilden är härlig och andas kreativitet och nya tag. :)

    Vi firar inte Trettonelgen på något speciellt sätt. Antagligen för att det har blivit så mycket firande under jul och nyår och övriga dagar att det känns rätt skönt att bara ta det lugnt de här bonusdagarna.

    Din energi kommer att återvända vännen och det säkert med besked. Men det gäller som sagt att ladda baterierna med sådant som ger kraft och glädje och vara snäll mot sig själv.

    Det ska bli roligt att följa era trädgårdsplaner här på bloggen under året. :)

    Ha nu en riktigt fin helg Jenny och ta had om dig.

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails