lördag 29 januari 2011

Utmaning


Har fått en utmaning av Emma som jag tänkte ge mig på:

1. Hur länge har du bloggat?
Jag började blogga i april 2009. Jag hade följt en del bloggar en längre tid och var verkligen frestad att ha en egen liten blogg. Kändes dock svårt att komma i gång men i och med beslutet om att öppna en webbutik kändes det mer naturligt att ta steget ut i bloggvärlden också.

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Följer ett stort antal bloggar på Bloglovin men sedan i höstas har inte tiden riktigt funnits för att följa dem på samma sätt som jag gjort tidigare. En liten bloggrunda försöker jag dock hinna med varje dag hos mina närmaste bloggvänner.

3. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar?
De flesta är en blandning precis som min egen blogg.

4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Vet inte, vad säger ni familj och vänner? Kan tänka mig att en del har lärt känna mig på ett annat sätt i och med bloggen. Jag har lättare att uttrycka mig genom att skriva än att prata. 

5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Tror nog att jag har hittat en gräns som känns ganska bra för mig just nu men jag märker att gränsen tänjs med tiden. 
Fick tidigare önskemål om att vara lite mer privat och visa mer från mitt hem och min familj. Det är svårt att ta det steget men jag tror som sagt var att bloggen har blivit lite mer privat än vad den var från början.  

6. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Nej, för mig handlar det inte om att få bekräftelse. Till en början var bloggen endast för min egen skull, en dagbok över mitt uppstartande av webbutiken. Men nu fungerar bloggen mer som lunchrum. Här får jag ett litet avbrott från mitt jobb och får ner mina tankar och idéer samtidigt som jag lär känna så många andra bloggare ( ni är fantastiska!). Som egen företagare kan dagarna ibland vara ensamma och då är ni guld värda! 

7. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej, det har jag faktiskt inte men jag har en bra mailkontakt med en handfull bloggare som jag tycker att jag lärt känna riktigt bra. Kan även tänka mig att träffas på riktigt, så tänk på det bloggvänner om ni är i Göteborgs-trakten!

8. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Kanske. Vet ju att vissa har blivit utsatta för elaka kommentarer och jag antar att det är lätt att ta åt sig och känna sig hämmad i sitt fortsatta bloggande. 

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Tid och prestationsångest. I bland kan det vara riktigt stressande om jag inte håller bloggen uppdaterad så ofta som jag vill. Vissa dagar finns tiden men inte lusten. Jag har svårt att ta kort och skriva en text när jag inte är på rätt humör.

10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Jag tror och hoppas det. Bloggen ger mig så otroligt mycket. 


Skickar vidare utmaningen till Mariette, Lotta , Lotta och Sofia.

5 kommentarer:

  1. Roligt att läsa lite om hur du tänker kring ditt bloggande och hur det hela startade en gång Jenny. :)

    Tack för utmaningen! Självklart tar jag mig an den. :) Kul med en utmaning som har med själva bloggandet att göra. :)

    Ha en fortsatt fin helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. fin bild och roligt att få läsa utmaningen.
    kram
    hanna

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är kul att få kika in i ditt "lunchrum" ska du veta <3 Här frå man alltid njuta av vackra bilder och inspirerande inlägg! KRAM

    SvaraRadera
  4. vad skoj att få läsa svaren på utmaningen:-) och oj...skickade du den vidare till mig:-) jag ska ta mig an den så fort jag kan och hinner, skoj!! ha det bäst vännen!

    stora kramen s.

    SvaraRadera
  5. Åh, vad jag kände igen det där med tid och prestationsångest... Man vill, men orkar inte alltid...

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails